Avatar billede seider Nybegynder
25. marts 2009 - 08:24 Der er 3 kommentarer

Bound object (ole object) 10 stk. linked ole objects pr. record. visning "on focus" eller on click

hejsa

jeg sider og slår hovedet ned i bordet, jeg kan simpelhend ikke huske hvordan man får access til at lave en BMP og vise den i et billed felt på en form nå jeg har flere objecter der kun er linket ind (altså vist med icon)...

og nej der er ALT for mange filer til bare at integrere dem i databasen. den når 2G på ingen tid. og det er ikke kun billedere der er pdf osv. den kan fint vise et preview hvis jeg ikke linker.

håber der er en der kan lede mig på rette vej !
Avatar billede mugs Novice
25. marts 2009 - 11:53 #1
Ved ikke om jeg forstår dit spørgsmål korrekt.

Men hvis du ønsker at vide billeder i et ubundet objekt (ubundet billedramme) uden at integrere selve billedet i db, men blot med en tekststreng at henvise til billederne og vise dem i en form / rapport, har jeg et eksempel med vejledning.

Ligeledes ligger der en guide, der vist nok bygger på samme fremgangsmåde.

Hvis du lægger din e-mail, kan jeg sende dig eksemplet.
Avatar billede seider Nybegynder
25. marts 2009 - 13:16 #2
det er ikke det jeg søger jeg har 10 linked objects som jeg så vil vise når man får focus på dem (on focus)
eksempel

on focus set billed1 = OleObject1

da access kan lave et BMP af alle filerne bør den vel også ved focus kunne lave et preview UDEN at gemme det i databasen... det er vel en guide til billeder i en mappe du har og ikke objects linked i databasen (tekststreng indtastning)
Avatar billede mugs Novice
25. marts 2009 - 15:24 #3
Du finder et objekt (billede) med stifinderen og stien gemmes i tabellen som en tekststreng. Når formularen opnår status af Current, hentes billedet ind i en ubundet billederamme.