Avatar billede heglund Nybegynder
24. marts 2009 - 23:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Synology DS108j eller DS209+

Hejsa

Efter at have læst rundt om på nettet så er det vist Synology man gå efter når man gerne vil have en masse muligheder og høj performance.

Nu har jeg kigget på deres hjemme side og er kommet i tvilv om hvilken model jeg skal vælge: DS108j eller den større og 2000 kr dyere DS209+

Jeg skal mest bruge den til at streame film (incl HD) og musik til min PS3 og ellers have en famile hjemmeside kørende samt som filserver for to-tre computere. (Muligvis også som mailserver med den nye 3.1 FW)

Som jeg kan læse er de stort set funktionel identiske DS209+ er selvfølgelig med RAID og hurtigere CPU.

Mit spm. er blot tror I at jeg ville kunne nøjes med den lille model? eller vil jeg få mere glæde i længden af den dyere.

På forhånd tak
Avatar billede snabeljan Nybegynder
25. marts 2009 - 07:51 #1
Hvis du overhovedet har pengene, så vil jeg ikke betænke mig et sekund og købe 209'eren. Og sæt den op i RAID-1 så har du altid en kopi af dine data. Alternativt kan du stripe de 2 diske og sætte den indbyggede backupsw til at kopiere vigige filer til en USB disk der er tilkoblet 209'eren...

Mht. mailserver bør du være sikker på at den har RAM nok og at Synology også supporterer det på 209+ boksen!

Go' vind med projektet!
Avatar billede heglund Nybegynder
25. marts 2009 - 20:49 #2
som jeg kunne læse på deres hjemmeside så skulle den være velegenet til mailserveren. Specielt hvis man får fat i 512MB ram udgaven. Gad vide om man kan sætte mere ram i???
Den eneste udgave som ikke var velegenet til mailserver skulle være DS108j udgaven.

Men som jeg kan læse ud af dit svar så hælder du mest til DS209+ udgaven.
Avatar billede Peter_BP Nybegynder
25. marts 2009 - 21:58 #3
Jeg ville også helt sikkert vælge 209+ boksen. Jeg har selv en Synology 207 på gigabit netværk, men synes alligevel godt film kan hakke lidt. Jeg har den skrabede udgave mht. RAM, og jeg har hørt at overførselshastighederne skulle være meget bedre på 207+ udgaven, og selvfølgelig de nyere 209+ bokse.

Det er jo også rart at kunne udvide med en disk mere, som du jo ikke kan med 108'eren, og man får helt sikkert brug for mere diskplads på et tidspunkt når man først har fået en NAS op at køre :-)
Avatar billede heglund Nybegynder
26. marts 2009 - 20:31 #4
Jamen så er den sag jo ude af verden. Det bliver DS209+.

Først til mølle for point.

Tak for hjælpen.
Avatar billede Peter_BP Nybegynder
26. marts 2009 - 21:37 #5
Den skal du nok blive glad for :-)
Avatar billede heglund Nybegynder
27. marts 2009 - 05:25 #6
Ja det håber jeg. Point givet.