Avatar billede Niels_BN Nybegynder
24. marts 2009 - 15:49 Der er 1 løsning

Seriel Bluetooth/GPS Modtager. Mulig fejl 40.

Hej Eksperter.

Jeg sidder her med et ret sjovt projekt, nemlig at hente $GPRMC strengen fra en GPS modtager via en bluetooth COM port.

Det hele virker egentlig som det skal, men jeg har en lille torn i siden der irreterer mig gevaldigt.

Måske er det fordi min GPS modtager er 4 år gammel og den bluetooth sender simpelthen er noget bras, men...

Når jeg slukker for enheden og tænder den igen virker COM porten ikke længere og ikke engang HyperTerminal eller Putty kan connecte til den.

Jeg har allerede bestilt en tidssvarende GPS modtager og den kommer i morgen, men jeg ville høre om i har oplevet noget lignende.

Og eventuelt hvad jeg kunne gøre hvis problemet opstår med den nye enhed.

Det sjove er nemlig at hvis jeg sletter paringen og opretter den igen, virker COM porten perfekt. Men en automatisering af par-genoprettelse via et program ligger udenfor mine evner lige pt.
Avatar billede Niels_BN Nybegynder
25. marts 2009 - 16:22 #1
Det var en Fejl 40.

:D