Avatar billede bruno1 Novice
23. marts 2009 - 22:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

alternativ til TDC på antenne-internet

Jeg er lige flyttet til et sted hvor der er yousee pakken til tv. Er det muligt at bruge andre udbydere end yousee til bredbånd når jeg har tv igennem dem?
Avatar billede euronames Nybegynder
23. marts 2009 - 23:05 #1
Du burde vel kunne anskaffe dig et mobil internet abonnement fra f.eks. 3, selvom det nok er en halvdyr løsning :-(
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
23. marts 2009 - 23:11 #2
Du kan bruge almindelig bredbånd. det kører via tlf stik.
Fullrate kræver vist ikke at der er tlf og koster ikke ekstra for telefon.
cybercity har vist det samme.
Ellers er mobilt bredbånd et alternativ (men dyrt).
Avatar billede bruno1 Novice
23. marts 2009 - 23:33 #3
Det skal være via antennekablet.

Alle disse udbydere tilbyder, så vidt jeg ved, kun statisk IP og det er vigtigt for mig at den er dynamisk.

Det betyder ikke noget at det er dyrt.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2009 - 00:44 #4
Det er TDC som har lagt kablet i jorden og tilsluttet det huset.
Jeg mener ikke det er mulig for andre selskaber at komme på.
Men hvorfor vil du have et andet selskab? Jeg har også Yousee
20Mbit og det kører da rimeligt godt og stabilt, selv om man ikke
altid får den hastighed de lover, men det gælder vel for alle
selskaber?
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2009 - 00:48 #5
Ps. Jeg formoder, at du er flyttet i en ejendom med fælles net,
og derfor lav pris? Jeg giver 150kr for den lille pakke plus
199kr. for de 20Mbit, fordi den ejendom jeg bor i, er for lille.
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
24. marts 2009 - 01:17 #6
Når du er tilsluttet YouSee´s antennenet, kan du ikke bruge andres, hvis der nogen, antennemodem. da de skal igennem yousee´s server. derfor er telefonstikket eneste mulighed.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. marts 2009 - 07:49 #7
Hvorfor vil du absolut have dynamisk IP?
Avatar billede bruno1 Novice
24. marts 2009 - 10:57 #8
jeg har brug for at skifte min IP ofte og TDC er ikke tilfredse med at jeg gør det hos dem så jeg leder efter et alternativ...

Det er arbejds relateret så det gør ikke noget det koster mere.

Jeg har i forvejen internet via tlf så derfor var jeg interesseret i at få det via antenne kabel også...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. marts 2009 - 11:05 #9
Kan du ikke bare tilkøbe dig nogle IP-adresser på dit eksisterende abonnement?
Avatar billede ksoren Nybegynder
24. marts 2009 - 11:07 #10
Hvis du har kabeltv hos yousee, så er du også tvungen til at have internet hos dem, som det er p.t.

Har tdc ligefrem udtrykt utilfredshed med, at du ændrer din ip ofte(som du vel gør ved mac adresse-ændring)?
Avatar billede bruno1 Novice
10. juli 2009 - 17:57 #11
ja det er ret pudsigt de kontaktede mig og sagde at det måtte høre op ellers ville de lukke mit abonnement :-) noget med at jeg blokerede alle IPs i mit område så der var andre der ikke kunne komme på...

anyhuu jeg er kommet frem til at jeg napper et par af de mobile 3 usb modems som automatisk giver en en ny IP hver gang jeg tilslutter mig.

Tak for hjælpen alle

det var vel egentlig euronames der kom med det forslag så send svar så får du points

Bruno