Avatar billede lahan10 Nybegynder
23. marts 2009 - 18:39 Der er 9 kommentarer

kopi af windows??

Jeg står og skal sælge en gammel computer, hvor der altid har været xp pro på.

Da den skal sælges har jeg formateret den, men med en anden xp pro cd, da jeg ikke længere har den der fulgte med.

Problemet er nu bare at den skriver jeg ejer en kopi af windows, selv jeg jo har tastet koden ind som sidder på selve computeren, og er den der altid har været brugt?

Kan man ikke bruge andre pro cd'er end den der i sin tid fulgte med?
Avatar billede vejmand Juniormester
23. marts 2009 - 19:09 #1
Hvis det er samme version, også ang. service pack, OEM og lign., burde der ikke være problemer i at bruge en anden CD.
Avatar billede lahan10 Nybegynder
23. marts 2009 - 19:34 #2
Det ved jeg ikke om det er:S Men på cd'en står der 2002 og på skiltet på computeren står der 2004
Avatar billede vejmand Juniormester
23. marts 2009 - 19:39 #3
Det skal være samme version.....
Avatar billede off-line Nybegynder
23. marts 2009 - 20:11 #4
Skal du da sælge den med en medfølgende winCD?
Hvis køberen har sin egen kan resten jo være ligemeget.
Du kan alligevel ikke bruge den winCD som fulgte med computeren,
på en anden, fordi det er en OEM.
Men ellers bliver det besværlig. Det skal ikke alene være pro og
samme servisepack - som vejmand skriver, men det skal også være
OEM.
Avatar billede lahan10 Nybegynder
23. marts 2009 - 20:17 #5
Tror bare jeg ringer til dem, også siger at jeg har formateret min computer, og nu kan den ikke klngere registreres med koden som sidder på kabinettet.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. marts 2009 - 20:23 #6
Den hopper de sgu ikke på. Så er det bedre at spørge, om du kan
købe en billig widows, når du nu har lecensen.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. marts 2009 - 20:24 #7
lecensen = licensen
Avatar billede off-line Nybegynder
23. marts 2009 - 20:25 #8
Ps. gik ud fra, at det er Microsoft du vil ringe til?
Avatar billede Slawomir Seniormester
23. marts 2009 - 23:32 #9
23. marts 2009 kl. 20:17:20| #5 det vil være lidt dumt at sige, de kan da regne ud at du forsøgte at lægge en anden ind?!, jeg vil nu heller få dem til at sende mig en kopi og jeg mener m$n :9