Avatar billede andjrg Nybegynder
23. marts 2009 - 17:50 Der er 14 kommentarer

SD kort

Hej!

Jeg har formateret et SD kort som jeg anvender til mit digitalkamera (et HP M407).

Der var ingen billeder på SD kortet inden.

Når jeg skal tage billeder står der at kortet er fyldt, men jeg ved at der er ikke er nogle billeder eller andet på.

Er der nogle der ved hvad jeg skal gøre?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. marts 2009 - 17:52 #1
Har du prøvet at formatere det med kameraet?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. marts 2009 - 18:44 #2
enig, kortet skal formateres i kameraet.
Avatar billede andjrg Nybegynder
23. marts 2009 - 21:41 #3
Hej

Nu har jeg formateret kortet i kameraet.

Der står stadig at kortet er fyldt.
Avatar billede gunfar Nybegynder
23. marts 2009 - 22:48 #4
er du kommen til at flytte den lille pal som låser sd kort
minder om det man gjorde på disketter til pc for år tilbage når de skulle skrivebeskyttes
Avatar billede summer Mester
24. marts 2009 - 08:14 #5
Jeg tror gunfar måske har løsningen. Jeg har erfaring med, at uanset formatering med pc eller kamera, er resultatet det samme.
Avatar billede gunfar Nybegynder
26. marts 2009 - 22:09 #6
hvor langt er vi her
Avatar billede andjrg Nybegynder
01. april 2009 - 02:22 #7
Den er ikke låst
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. april 2009 - 06:42 #8
Så vil jeg mene, at kortet er defekt.

Kan du formatere andre kort i kameraet uden problemer?
Avatar billede batterystore Nybegynder
01. april 2009 - 16:19 #9
Hvormange MB / GB er kortet på og hvormeget kan dit kamera håndtere ?
Avatar billede andjrg Nybegynder
01. april 2009 - 22:46 #10
det er første gang jeg har formateret et kort i kameraet (og nok også den sidste...)
Avatar billede andjrg Nybegynder
01. april 2009 - 22:47 #11
kortet er på 2 gb. jeg har anvendt et andet 2 gb i kameraet før. ved ikke hvor meget kameraet kan håndtere.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. april 2009 - 23:00 #12
"This camera supports memory cards up to 1 GB"

Sakset herfra: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00206502&lc=en&dlc=da&cc=dk&lang=da&product=409758

Jeg aner ikke om det har nogen betydning.  :-)
Avatar billede batterystore Nybegynder
03. april 2009 - 14:17 #13
Det løser problemet, Dit kamera kan kun læse op til 1GB, når du putter et kort i der er større end 1GB kan kameraets processor ikke læse kortet. Brug derfor maks. 1GB.

Du kan købe kortet her:

http://www.batterystore.dk/product.asp?product=11541
Avatar billede andjrg Nybegynder
04. april 2009 - 00:03 #14
det lyder bare lidt mærkeligt at det ikke kan håndtere et 2 gb når jeg har anvendt et andet før uden problemer