Avatar billede khalim Nybegynder
05. juli 2001 - 15:33 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

NTFS????

Jeg har 3 hd\'er C(3gb,NTFS) D(45gb,NTFS) E(15gb,Fat32)

og havde så indtil igår win2k inde på C men da jeg havede lavet alt for meget lort i det til at jeg gad at ordne det besluttede jeg mig så for at formatere og installere xp i stedet....jeg formatere så og får så installeret xp ind på C.......NU kommer så mit store problem: Jeg har ikke Access til D!!! jeg kan godt se det men ikke gå ind på det den siger bare at jeg ikke har access til den.......HVAD SKAL JEG NU GØRE????

jeg er desperat har ca. 35gb fine sager som jeg ikke har lavet \"backup\" af endnu derinde....

så plz hjælp mig.......

/Khalim
Avatar billede martens Guru
05. juli 2001 - 15:40 #1
100 point ???

Nå spøg til til side..

Du kører vel NTFS nu ?

Hvis du gør, skal du overtage ejerskab over D:\\ ved at højreklikke >> sikkerhed >> Tilføj den bruger du nu er logget på med (skal være admin for at gøre dette)

Fjern eventuelt den ukendte bruger (ansigt efterfulgt af en masse tal)

mvh martens

Avatar billede khalim Nybegynder
05. juli 2001 - 15:48 #2
jep jeg kører NTFS nu, men som sagt også xp og der kan man ikke højreklikke og så sikkerhed......og da det er min første dag med xp så ved jeg ikke hvor man gør det her......

så plz lidt hjælp til det også.....

og ja 100point jeg er som sagt pisse desperat efter at få mine 35gb data tilbage......og du,martens, skal nok få din del af dem. + ham der hjælper mig med at finde ud af hvordan man går ind i sikkerhed i xp får også nogen af dem....

/Khalim
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. juli 2001 - 16:25 #3
Er der tale om \"Access deneyed\" fejl eller kan du kan den bare ikke lige finde ud af disken?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. juli 2001 - 16:33 #4
Prøv at ompartitionere diske med Partition magic 6.0 fra www.powerquest.com , den kan lave det til en FAT32 partition uden at slette dine data.

//Anders
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. juli 2001 - 16:34 #5
diske = disken
Avatar billede khalim Nybegynder
05. juli 2001 - 16:34 #6
denied...............

/Khalim
Avatar billede khalim Nybegynder
05. juli 2001 - 16:42 #7
har prøvet det der partition magic....... det virker ikke så godt hver gang jeg prøver at få det til at gøre noget står der information og så en masse fis og så lader den bare være med at gøre noget.......vil helst prøve det med sikkerhed som martens forslog hvis der er en der ved hvor man kan ordne det i xp.....

/Khalim
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. juli 2001 - 16:44 #8
Hvis det er demoen du har prøvet kan den ikke lave noget, der skal du have fat i den fulde version !
Avatar billede khalim Nybegynder
05. juli 2001 - 17:09 #9
jepper det er demoen jeg har prøvet......men den fulde version koster vidst penge så det gider jeg ik\'.........og vil ogå helst beholde det som ntfs...........

Er der ingen der ved hvordan man ser de der sikkerheds indstillinger i XP???

/khalim
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. juli 2001 - 21:05 #10
Grunden til at du ikke får adgang til filerne, er at din Windows XP ikke har rettighed til det. Det burde den egentlig have, da default er \"Every one\", som har adgang til NTFS drev.

Grunden til at vladimirr vil have det lavet det om til FAT32 er at dette ikke indholder alle rettighederne - og derfor skulle du have adgang. Du kan bagefter konvatere til NTFS - og så bliver alle rettigheder nul-stillet.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. juli 2001 - 21:17 #11
goulduck -> Det var lige det jeg tænke på at opnå ved at lave det til FAT32 !
Avatar billede khalim Nybegynder
05. juli 2001 - 22:03 #12
øhmn jeg havde jo også hd\'en mens jeg havde 2k tror det er derfor den ikke har det nu, men man burde da kunne ændre rettighederne ligesom martens siger.............

vladimirr-->kender du så ikke et prg der kan det samme men er gratis??

/Khalim
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. juli 2001 - 22:25 #13
Øhh, ikke et der kan gøre det uden at slette indholdet på disken
Avatar billede khalim Nybegynder
06. juli 2001 - 03:44 #14
>>>>Vladimir
jeg har fulgt dit råd og skaffet mig den fulde version af det men nu falder jeg over et nyt problem.........min hd var komprimeret(med den der lille boks man kan krydse af i egenskaber for drevet)...derfor siger den så at den ikke kan lave den om........kan man så \"ikke\" komprimere på en eller anden måde endten med partition magic eller et andet prg??

/Khalim
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. juli 2001 - 06:32 #15
vladimirr> Det var jo også det jeg sagde!
Avatar billede khalim Nybegynder
08. juli 2001 - 23:49 #16
jeg fulgte martens råd der var ikke andet jeg kunne gøre så derfor har jeg givet ham 70point og 30 til dig vladimir som tak for rådet til en anden gang(hvis jeg bare ikke komprimere mit drev)........

/Khalim