Avatar billede Schmidter Nybegynder
23. marts 2009 - 01:33 Der er 6 kommentarer

Problemer med buffer når jeg brænder?

Hej!

Jeg har en næsten helt ny computer, og fra dag et af når jeg har skullet brænde har jeg haft problemer med når jeg skal brænde. Brænderprogrammet viser at bufferen hele tiden dropper ned på 0, hvorefter brændingen bliver meget langsom... den ryger sådna op og ned i bufferen, og min brænding tager 45-50 min hvor førhen på mine forældres computer tog det kun 5 min. jeg har 16x brændbare skiver. Min brænder hedder: PIONEER DVR-216DBK.

Jeg har lige afprøvet med at siætte mine forældres ældre samsung brænder, og lang tid hen i brændingen faldt bufferen igen ned på 0, men sammenlagt tog det kun lidt over 6 min, den var meget hurtigere, hvor den anden er utrolig langsom da min buffer ikke følger med.

den gamle er ide, den nye er sata, og sata skulle jo være bedre og nyere teknologi.

Men stadig droppede min buffer ned medmine forældres brænder, og jeg spekulerer om hvorvidt min nye brænder ville brænde ordentligt hvis jeg fik buffer problemet løst?... Nogen der ved hvad kan være mit problem? Det må jo være en opsætning på computeren, da det er bufferen og ikke device buffer. Device buffer må jo være bufferen til brænderen. Det tror jeg ihvertfald...?

Jeg håber at nogle derude kan hjælpe mig, og mange tak på forhånd :)

Vh Steen Schmidt
Avatar billede fastwrite Nybegynder
23. marts 2009 - 02:36 #1
Hvad er det for et operativsystem du bruger? Hvilket program bruger du? Hvor meget RAM har du i din maskine?

det har ikke noget med din brænder at gøre. Det er dit system, og jeg tror at det kunne være at du har alt for lidt hukommelse i dit system.
Avatar billede Schmidter Nybegynder
23. marts 2009 - 04:44 #2
Jeg har 4gb ram, og maskinen og alit i den er helt ny. Jeg byggede den udfra at den skulle være strømbesparende da jeg har computer kørende 24/7

enermax srømforsyning
Gigabyte Ma78gm-s2h mobo
2x2 gb pc2-6400 kingston hyperx

styrestystemet er windows xp professional med nyeste service pack og alle opdateringer installeret
Avatar billede Schmidter Nybegynder
23. marts 2009 - 04:45 #3
Programmet jeg bruger er Image Burner.
Avatar billede Schmidter Nybegynder
23. marts 2009 - 04:47 #4
Og harddisken er wd caviar green 1 tb med 16mb cache.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. marts 2009 - 06:13 #5
Schmidter >> Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede Schmidter Nybegynder
23. marts 2009 - 06:25 #6
Tak for det... Det er fordi jeg trykkede på kommentaren som kom, og så trykkede jeg svar... Det skal jeg nok huske fremover, og tak for hjælpen :)