Avatar billede sharp9000 Nybegynder
22. marts 2009 - 20:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Streger på skærmen? Er PC'en i stykker

http://www.billedeupload.dk/photo/2009-03/3ecc6447/DSC01362.JPG.html

ud over det er et piv-ringe foto, hvad kan stregerne i til højre betyde? Er det skærmen der er gået, grafikkortet som er gået eller evt. sidder løs?

Nogen forslag til hvad jeg kan gøre? er ok i panik efter en løsning der ikke lige koster en ny bærbar
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. marts 2009 - 20:58 #1
slut en ekstern skærm på, har du så stadig fejlen?
Avatar billede sharp9000 Nybegynder
23. marts 2009 - 18:29 #2
Så fik jeg den tjekket, og når jeg kører billedet over på min alm. skærm, så fejler billedet ikke noget.

Betyder det så at det er skærmen der er gået i stykker, og kan man få en ny i? (er ikke uinteresseret i brugte reservedele, da det i princippet bare er en backuppc). Der er tale om en HP Pavillion ZD8000
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. marts 2009 - 18:34 #3
Nej det betyder at fejlen er fra grafikkortet og til skærmen. Det er med stor sansynlighed kablet der forbinder skærmen til PC'en.
Avatar billede sharp9000 Nybegynder
25. marts 2009 - 13:35 #4
ok det er naturligvis også en mulighed - tak for den oplysning ;)

Har du evt. nogen ide om en vejledning til hvorledes man åbner en pc og tjekker om kablet sidder løst / skifter kablet.

under alle omstændigheder må du gerne smide et svar til pointene.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. marts 2009 - 21:46 #5
Nej jeg roder ikke med bærbare, men et godt bud er at google.
Avatar billede sharp9000 Nybegynder
23. juli 2009 - 10:41 #6
Ingen brugbare svar her.

Fejlen skyldes at selve LCD skærmen var gået i stykker. Jeg fik fat i en pc af samme type, som var brudt sammen pga. en vandskade, og det viste sig, at LCD skærmen derfra ikke fejlede noget.

Jeg fik skiftet LCD skærmen (hvilket er ret nemt når man lige har set tricket) og PC'en kører igen problemfrit.

SPM. lukket igen og jeg rydder op ved at fjerne pointene