Avatar billede mortenandersen Nybegynder
22. marts 2009 - 18:45 Der er 10 kommentarer

Kan ikke finde de rigtige drivere...

Jeg har installeret drivere til næsten alt på min computer nu, men kan ikke finde til "Network Controller" og "SM - Buscontroller".

Har hentet Everet og det ser ud til at network controller er et Realtek RTL8139/810x family fast ethernet NIC.

Og SM - Buscontroller ved jeg ikke helt hvad er.. har knoklet med det hele dagen og er kørt helt ud har søgt på nettet og installeret uttallige drivere nu uden held. hvad gør jeg?

På forhånd mange tak for hjælpen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. marts 2009 - 18:48 #1
hvad er det for et bundkort?
Har du søgt driverne ved bundkorts producenten?
Hvis maskinen ikke er en hjemmebygget skal du søge driveren ved dem der har bygget PC'en.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. marts 2009 - 18:50 #2
SM er en del af dit chipset. og derfor skal du installere chipset driveren. Derfor skal du vide hvem der har lavet maskinen eller bundkortet og model nummeret.
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
22. marts 2009 - 20:03 #3
hmm. everest fortæller mig følgene om mit bundkort:

manufacturer: NEC Computer Internationals.
Model: MS - 7168

North bridge: ATI Xpress 200 (rs480)revision10
South bridge: ATI SB400 revision10.

ved ikke hvad det betyder.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. marts 2009 - 20:35 #5
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. marts 2009 - 20:38 #6
Var der ikke et sæt installations diske eller en restore partion på maskinen?
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
22. marts 2009 - 22:06 #7
jeg prøver lige de drivere de :)

hmm. ved ikke om der fulgte noget med tror jeg har mistet det i tidens løb det er en gammel pc.
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
22. marts 2009 - 22:09 #8
fantastisk. det gik jo bare helt fint. :)
nu mangler jeg bare network controller...
realtek RTL8139/ family fast ethernet NIC
hedder det inde i everest.

Tak for hjælpen ind til videre :)
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
22. marts 2009 - 22:15 #9
forresten så er der også et gult ! ved multimediekort...
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
23. marts 2009 - 12:59 #10
James_t_dk smid lige et svar så du kan få dine point. jeg fandt ud af det med netværkskortet.  tusinde tak for hjælpen