Avatar billede shadowmage Nybegynder
05. juli 2001 - 15:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opgradering

Jeg skal købe mig en ny pc, da jeg godt nok er blevet træt af den gamle møgbunke som jeg har stående derhjemme.

Jeg har allerede udtænkt mig nogle dele, men jeg vil lige høre hvad folk har af erfaringerne og meninger om de produkter som jeg vil investere i. :o)

Bundkort    = Soltek SL-75KAV
Processor  = Thunderbird 1200MHz FSB 266
Harddisk    = DeskStar 60GXP 40GB
RAM        = SDRAM PC133 PQI 512MB

Så vil jeg også lige høre hvilken slags kabinet er bedst her. Må gerne være lidt lækkert at se på. ;)
Avatar billede darkness Nybegynder
05. juli 2001 - 15:17 #1
Det ser ud til at være en fed maskine. Jeg ville dog vælge et asus bundkort.
Med hensyn til kapinet skal du klart gå efter Aopen.
Avatar billede zytech Nybegynder
05. juli 2001 - 15:21 #2
Wehh flot computer du har samlet !
Den er næsten ens med min :
Bundkort    = Asus et eller andet
Processor  = AMD Athlon Thunderbird 1333MHz
Harddisk    = 41,6 GB
RAM        = 256 MB SD-ram
Jeg synes også du skal vælge asus da det køre mere stabilt og et midikabinet er vel iorden !
Du kan jo selv vælge et kabinet ude i computer butikker hvor du kan spørge efter dem...
Avatar billede zytech Nybegynder
05. juli 2001 - 15:22 #3
Wehh flot computer du har samlet !
Den er næsten ens med min :
Bundkort    = Asus et eller andet
Processor  = AMD Athlon Thunderbird 1333MHz
Harddisk    = 41,6 GB
RAM        = 256 MB SD-ram
Jeg synes også du skal vælge asus da det køre mere stabilt og et midikabinet er vel iorden !
Du kan jo selv vælge et kabinet ude i computer butikker hvor du kan spørge efter dem...
Avatar billede darkness Nybegynder
05. juli 2001 - 15:23 #4
Et Asus A7V133 ATX Bundkort
Avatar billede darkness Nybegynder
05. juli 2001 - 15:24 #5
Et Asus A7V133 ATX Bundkort, og et AOpen HQ45-P4 ATX MidiTower Kapinet. SÅ RYKKER DET
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. juli 2001 - 15:25 #6
Godt valg af disk, jeg ville dog tage en Deskstar 75GXP, Men det er nu kun fordi det er den jeg har erfaring med.
Avatar billede darkness Nybegynder
05. juli 2001 - 15:27 #7
Den minder også lidt om min.

Bundkort = Asus A7V133 ATX
Processor = AMD Athlon Thunderbird 1200 mhz
Harddisk = 41,6 GB
Ram = 256 Mb DDr Ram
Avatar billede darkness Nybegynder
05. juli 2001 - 15:32 #8
shadowmage--> Hvilken Grafikkort har du tænkt dig???
Avatar billede garfieldpbj Nybegynder
05. juli 2001 - 15:59 #9
jeg har haft soltek i ca 2 måneder nu,- og det kører altså stabilt!!! Og det er jo også ca. 500 kr. billigere end fx. asus a7v!
Jeg vil lige sige at det ikke er nødvendigt med sådan en hurtig harddisk hvis du bare skal spille og lign. - ikke redigere video. Hvis du kun skal det så vælg hellere en IBM Deskstar 40GV på 40GB pris 983. kr. hos prcdata.dk!
Avatar billede garfieldpbj Nybegynder
05. juli 2001 - 16:04 #10
jeg har haft soltek i ca 2 måneder nu,- og det kører altså stabilt!!! Og det er jo også ca. 500 kr. billigere end fx. asus a7v!
Jeg vil lige sige at det ikke er nødvendigt med sådan en hurtig harddisk hvis du bare skal spille og lign. - ikke redigere video. Hvis du kun skal det så vælg hellere en IBM Deskstar 40GV på 40GB pris 983. kr. hos prcdata.dk!
Avatar billede garfieldpbj Nybegynder
05. juli 2001 - 16:06 #11
Glemte kabinet:
Jeg har et logic (også fra prcdata.dk)
...og det ser da rimeligt ud, men hvis du vil betale for design så vælg Aopen!
/(-Peter-)
Avatar billede shadowmage Nybegynder
05. juli 2001 - 22:35 #12
Jeg takker darkness. Du var den der var hurtigst og havde nogle gode forslag. :o)
Og så kan jeg også li\' dem der har nick\'s over på den mørke side. *LOL*