Avatar billede evilkneivel999 Nybegynder
22. marts 2009 - 10:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Scheduled backup af remote hosted SQL Server 2005

Hejsa

Jeg har en database remote hosted, hvor jeg ikke har adgang til det lokale filsystem - men kun adgang med min egen bruger til min egen database (der er DBO).

Jeg kan fint connecte med SQL Server Management Studio.

Hvordan kan jeg lave noget automatiseret backup, f.eks. fra en anden server?
Avatar billede hkb-x Nybegynder
22. marts 2009 - 14:04 #1
hmm ved ikke noget om systemerne om ms sql men om ikke andet atger det vil ikke langt tid at lave et script der bygger på:

SHOW DATABASES;

SHOW TABLES IN DATABASE ?;

DESCRIBE TABLE ?;

SELECT * FROM TABLE?;

Så har du hevet alt ud af hele databasen.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2009 - 15:02 #2
De første 3 er anderledes i SQLServer men SP_TABLES/SP_COLUMNS og INFORMATION_SCHEMA har al informationen.

Men derudover så skal der laves noget låsning for at sikre en konsistent backup.
Avatar billede aaberg Nybegynder
23. marts 2009 - 12:33 #3
Hvis du har en licens af SQL Server på den anden maskine, kan du eventuelt bruge Integration Services. Den har en task der hedder noget i retning af "Copy database objects".
Avatar billede evilkneivel999 Nybegynder
23. marts 2009 - 12:37 #4
Tak for jeres var, jeg vil prøve at kigge på aaberg_cc's forslag, om det er noget jeg kan bruge.

Det jeg allerhelst ville var, hvis jeg fra en anden SQL Server (hvor jeg har sa-adgang) kunne lave et backup-job på helt normalt vis, bare med en remote sql server som kilde.
Avatar billede aaberg Nybegynder
23. marts 2009 - 12:47 #5
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
24. marts 2009 - 21:01 #6
Jeg bruger Access og en ODBC-connection og suger indholdet ned i lokal Accessdatabase.
Avatar billede evilkneivel999 Nybegynder
30. marts 2009 - 19:03 #7
Jeg fik min host til at tage backup for mig.