Avatar billede ng_tnt Nybegynder
21. marts 2009 - 17:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Pc tænder og slukker konstant

Hejsa !

Min pc'er tænder og slukker i en uendelighed. Den kommer lige igang med at tænde enhederne i ca. 10-15 sek. og så slukker den igen. Derefter går der måske 5 sek. så tænder den igen og så fortsætter den sådan derudaf !

Har forsøgt at pille de enkelte enheder af en efter een uden held. Har teste min PSU - uden fejl. Har desværre ikke kunnet teste grafikkortet, men pc'en gør det samme uden GFX monteret :-)

Jeg helder således mest til bundkortet - er der nogen der har andre ideer eller ting der bør testes inden det ryger til rep. Det koster jo et eller andet HVIS de ikke kan påvise fejlen på bundkortet.

Jeg kan overhovedet ikke komme til BIOS eller noget andet - har haft CMOS batteriet ude for at nulstille..........

Pc'en : Motherboard : Gigsbyte GA-P35-DS3P, CPU: Intel E6600 Duo, GFX: Nvidia 9600GT PSU: SHG PSU 700w RAM: Corsair Dominator 2048 Mb 1066 MHz PC8500 med Vista HP 32 bit installeret !

Håber nogen kan hjælpe.....
Avatar billede hoeks Nybegynder
21. marts 2009 - 17:30 #1
Kunne det måske være en idé at skille det hele ad og så sætte systemet op, så det blot er de helt vitale dele har sat i. Så kan du måske komme i bios og se om det evt. er noget med varmen ?
Avatar billede marsq Nybegynder
21. marts 2009 - 17:42 #2
Hey

Har du prøvet at rense din køler til cpu

Er det en pc der købt i butikken eller har du selv samlet den?

Mvh. MarsQ
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. marts 2009 - 17:48 #3
Har du noget tilsluttet via USB? Har du prøvet uden keyboard og mus? Har du prøvet uden harddiske (skulle kunne give dig BIOS)?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. marts 2009 - 17:54 #4
Lyder som defekt tænd/sluk knap
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
22. marts 2009 - 16:56 #5
Tak for alle jeres forslag. Jeg har forsøgt det meste uden held. Tvivler på det er knappen, idet jeg ved at teste min PSU kan konstatere at det kører konstant, lige så snart det 6 pins stik kommer på bundkortet igen så begynder den med at genstarte. Nogen der har nogle ideer til dette ????? Det er en jeg selv har samlet, de er vel heller ikke varmen når den gør det fra start. Køler sidder normalt (intels egen) Det sjove er at bundkortet IKKE kommer med fejl BIB ved start, kun når RAM er helt ude. Prøver lige uden mus, tastatur er med stik. Kan desværre ikke komme i BIOS overhovedet !!!

Flere ideer eller forslag ???
Avatar billede thesheriff Nybegynder
22. marts 2009 - 17:26 #6
...lige så snart det 6 pins stik kommer på bundkortet igen så begynder den med at genstarte

Hvad er det lige for et stik du omtaler?

Du skulle gerne have et 24-pins ATX og et 4-pins ATX 12V (dobbelt), men intet 6-pins-stik.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
22. marts 2009 - 18:18 #7
Sorry det er et 8 pins...... 12Vx2 samlet i eet stik !!!!!

se evt. --> http://tw.giga-byte.com/FileList/Image/motherboard_productimage_ga-p35-ds3p_big.jpg

øverst i højre side,her er dækpladen dog på endnu !!!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
22. marts 2009 - 18:30 #8
Har du mulighed for at teste med en anden psu?
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
22. marts 2009 - 19:03 #9
desværre ikke, men har testet denne med en ny tester til samme formål !
Avatar billede thesheriff Nybegynder
22. marts 2009 - 19:23 #10
Prøv at smide din cpu i en anden pc (evt. en kammerets) og se om den er defekt.

Hvis ikke, så er der vist ikke så meget tilbage udover dit mobo...
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
22. marts 2009 - 19:33 #11
ok - kan cpuén gøre det denne pc gør  ???? men det er da et forsøg værd !
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
14. april 2009 - 17:36 #12
Så har jeg prøvet at skifte CPU - desværre med samme udfald som med den anden cpu. Kan MB være defekt selvom det ikke giver lyde fra sig ved opstart. Det gør det jo fint når jeg har fjernet gfx eller RAM. Mit sidste bud er jo MB, kan ikke se det kan være andet.... Nogen kloge med et sidste besyv inden det ryger retur til SHG ?
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
10. august 2010 - 22:25 #13
Lukker