Avatar billede mcds Nybegynder
21. marts 2009 - 16:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forskellige blå skærme under fejlsikret tilstand

Hej alle.
Min mor har for 2 uger siden købt en ny bærbar computer fra SONY VAIO, og der er opstået et problem. Jeg tror, at det muligvis skyldes en Windows Vista-opdatering, men det er I sikkert klogere på. Her er hvad der sker:

Jeg prøver at tænde computeren, men efter kort tid (inden den kommer ind i Windows) kommer der en blå skærm med forskellige fejlkoder hver gang. Herefter prøver jeg at starte den i fejlsikret tilstand, og den kommer til login-skærmen, hvor der står "Konfigurerer opdatering 3 ud af 3: 0 %", hvorefter den går i blå skærm igen. Det sker hele tiden med forskellige fejlkoder (0xA, 0xD, 0x8E - også noget med nfts.sys og iaStor.sys en gang i mellem).
Der ligger ikke noget af betydning på computeren, så det gør ikke noget, hvis alt bliver slettet - pånær Vista. Når jeg ikke kan komme ind i Windows og gendanne computeren fra "VAIO Recovery Center", og der ikke fulgte en Vista-CD med, så er jeg på bar bund. Hvad kan jeg gøre?
Jeg håber meget, at en af jer har en løsning.

På forhånd mange tak!
- Mark
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. marts 2009 - 16:58 #1
De fleste bærbare har en ikke windows afhængig recovery funktion, prøv at trykke F10 under opstart (inden windows starter). Med en sådan recovery funktion kan man recover maskinen fra en skjult harddisk partion.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. marts 2009 - 16:58 #2
det var vist et svar.

Jeg har forresten recovered min Lenovo med en sådan partion adskillige gange!
Avatar billede mcds Nybegynder
21. marts 2009 - 17:03 #3
Jamen altså, der kan man se! Tusind tak. Jeg har lige kørt et en Hardware diagnose, inden jeg gendanner det hele. Harddisken og CPU er fine, men den siger "Memory access Test = errors was detected (E-MEM-002)". Kan der være et problem med mine RAM - eller vil en gendannelse fjerne dette?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. marts 2009 - 17:11 #4
Det kan sagtens være defekt RAM. Og så er maskinen jo en bytter. Hvis det er en RAM fejl fjerner en recovery den nok ikke, men det skader ikke at prøve.
Avatar billede mcds Nybegynder
21. marts 2009 - 17:17 #5
Mange tak for hjælpen James! :)