Avatar billede tetra Nybegynder
21. marts 2009 - 10:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

skærmlås

Hej. Min hjemme-arbejds PC har en vanvittig irriterende feature som er at den går i skærmlås efter 5 minutters inaktivitet, hvorefter jeg så skal indtaste brugernavn og password. Det er en del af opsætningen af computeren som jeg ikke har mulighed for at ændre. Men jeg overvejede om der fandtes et lille program som snød computeren til at tro at man brugte computeren så den ikke går i screenlås (den skal selvfølgelig gå i standby stadigvæk når man slår låget i).
Tak
21. marts 2009 - 10:06 #1
Generelt - skal vi gætte:
Win98, W2000, XP, Vista, ... , ... ?
21. marts 2009 - 10:07 #2
"...Det er en del af opsætningen af computeren som jeg ikke har mulighed for at ændre..." - hvordan skal det forståes ? Er det en firma-PC ?
Avatar billede tetra Nybegynder
21. marts 2009 - 10:27 #3
Ups sorry for at have lagt spørgsmål forkert, skal lige vende mig til det nye look på eksperten (et stykke tid siden jeg har været her, og glemt mit gamle password og email nedlagt så min profil er væk :-( ).
Anyway, ja det er xp-pro og det er en firma computer hvor som standard de har lagt skærmlås ind men for hjemme PCen er det jo ikke så relevant.
21. marts 2009 - 10:35 #4
... så er det nok ikke firma politik at pille i den slags; det er sansynligvis af sikkerhedsgrunde. Sådan gør vi også der hvor jeg er ansat... dog med 15 min ....

Tanke - er ikke afprøvet: Aktivér [Start] menuen med [Windows]-Tasten så menuen er 'oppe' ...
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2009 - 10:44 #5
Hvis det er et firma image eller en group policy, den maskiner er kørt op med, så skal der helt sikkert en system administrator rettighed til at ændre det.
Hvis dette er tilfældet, så vil følgende felter i "Egenskaber for Strømstyring" være låste.
Men prøv at H-klik på Skrivebord og vælg Egenskaber
Klik på Pauseskærm fanebladet
Klik på knappen Strømstyring
Klik på Avanceret fanebladet og se om du kan fjerne flueben i
"Spørg efter adgangskode osv...."

i Strømstyringsmodeller kan du evt. ændre tiden for systemstandby
Avatar billede tetra Nybegynder
21. marts 2009 - 11:12 #6
Haverslev, ja fluebenet i strømstyring kan ikke fjernes.
Larry, vil prøve det med "start"

Ellers er jeg stadig åben for et et lille program der aktiverer computeren men uden at bruge en masse ram/cpu
Avatar billede tetra Nybegynder
21. marts 2009 - 11:13 #7
Larry. Det er firmapolitik men implementeret for at opfylde den nye terrorlovgivning rettet mod offentlig ansattes computere (suksuk)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. marts 2009 - 11:45 #8
Ved ikke om det gælder i det offentlige. Men hvis jeg (er ansat i bank verden) omgåes en sikkerhedsfeature på min arbejds PC/hjemme PC/Citrix opkobling, så er det fyrrings grund. Det står i min kontrakt.

Hvis du installere et program der simulere musseflyt eller taste tryk hvert 4 minut kan dette program findes af en administrator eller måske endda af programmer der søger efter snyd... Ja så er der jo altid arbejdsformidlingen deres computere er til fri afbenyttelse og har ikke den slags låse.

Det er en sikkerheds feature, lev med den eller arbejd mere koncentreret!
Avatar billede tetra Nybegynder
21. marts 2009 - 15:13 #9
james_t_dk. Hvorfor spammer du mit spørgsmål, svar på det --- eller lad være!! tak
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. marts 2009 - 16:11 #10
tetra du kan betragte det som spam eller en venlig advarsel. Efter som at du er lige glad med hvilke følger det måtte kunne få så kan du jo installere denne: http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Stop-Screen-Saver.shtml

Stop Screen Saver is a very usefull easy to use tool that will just run in your system tray preventing the screen saver to run
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. marts 2009 - 16:20 #11
Jeg googlede forresten bare for at få løsningen, med ordene stop screensaver, mit bud er at den virker, med mindre der er spærret for at du kan installere SW.