Avatar billede moller2567 Nybegynder
20. marts 2009 - 14:59 Der er 1 kommentar

asp.net development server localhost og IE8

Efter at have opgraderet til internet explorer 8, får jeg en fejl, når jeg prøver at køre en web-app fra Visual studio 2008.

I url'en i browseren står den rigtige path http://localhost/appnavn

men jeg får fejlen:

The requested URL could not be retrieved

While trying to retrieve the URL: http://localhost.MitDomæneNavn/appnavn

The following error was encountered:

Unable to determine IP address from host name for localhost.MitDomæneNavn
The dnsserver returned:

Name Error: The domain name does not exist.

Hvordan kan det være, at domænenavnet bliver tilføjet ?

Jeg har tjekket filen "c:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts"
og den indeholder
    127.0.0.1      localhost
og jeg har også prøvet at tilføje
    127.0.0.1      localhost.MitDomæneNavn

Men lige lidt hjælper det. Det virkede normalt som det skulle, lige indtil jeg installerede ie8.

Er der andre, der har haft problemet, og løst det ?
Avatar billede moller2567 Nybegynder
20. marts 2009 - 15:00 #1
Hvis jeg i url'en erstatter localhost med 127.0.0.1 så virker det igen.