Avatar billede ..jan Nybegynder
05. juli 2001 - 13:59 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

større ændringer i asp..

Hej.
Jeg har hentet en lille quiz på http://www.asp101.com/samples/quiz.asp
den virker fint, og jeg har sat den op til at hente data i en db istedet for hard code.
Men.. Nu vil jeg jo gerne have at når man klikker på quiz linket på min side www.paragliding.dk, skal man først indtaste navn samt e-mail før man kan starte quizzen. Og til slut skal personens navn samt hans score blive listet nedenunder.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. juli 2001 - 14:00 #1
Det vil jeg da gerne lave for dig.

nil.dk
Avatar billede ..jan Nybegynder
05. juli 2001 - 14:04 #2
det lyder godt, hvornår er det klar. Skal jeg sende quiz.asp samt quiz.mdb til dig ??
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. juli 2001 - 14:06 #3
Er det iorden hvis jeg først laver det i aften.

Ja tak send filerne til info@nil.dk sammen med en beskrivelse af opgaven...
Avatar billede ..jan Nybegynder
05. juli 2001 - 14:23 #4
ja, jeg venter tålmodigt. Jeg har sendt filerne. Hvis du har nogle bedre forslag hører jeg Meget gerne om det.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. juli 2001 - 14:24 #5
jan >> du har ikke vedhæftet filerne i din mail ;-)
Avatar billede ..jan Nybegynder
05. juli 2001 - 14:27 #6
joo, det har jeg nu.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. juli 2001 - 14:29 #7
tak :o)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
06. juli 2001 - 10:17 #8
Hej Jan.

Så har jeg en løsning klar.

Det var lidt af en udfordring at modificere scriptet fra ASP101.. de har en helt anden måde at stukturere deres scripts på end jeg er vant til.

I stedet for at linke direkte til quiz.asp skal du linke til opretbruger.asp. Går man direkte ind på quiz.asp uden at været oprettet bliver man først sendt over opretbruger.asp

Jeg går ud fra at man kun skal kunne tage testen én gang, derfor bliver man afvist hvis man prøver igen med samme navn/email.

Navn, email og resultat bliver gemt i databasen og udskrives i Hiscore-listen.

Jeg har lavet standard-validering.. dvs check på om felterne er udfyldt og om mailadressen er korrekt udfyldt.

http://www.nil.dk/showroom/paragliding/opretbruger.asp

Prøv den og kommentér...

nil.dk
Avatar billede ..jan Nybegynder
06. juli 2001 - 11:31 #9
Det er bare kanon godt, men kan det ikke lade sig gøre at lægge en form for tid ind så brugeren kan få en chance til efter f.eks 1 uge.?
Avatar billede nil.dk Nybegynder
06. juli 2001 - 11:32 #10
Det kan det godt..... skal jeg gøre det?
Avatar billede ..jan Nybegynder
06. juli 2001 - 11:34 #11
ja, det vil være rigtig godt.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
06. juli 2001 - 12:47 #12
jan >> Jeg kan ikke nå at lave ændringerne i dag og i morgen drager jeg en uge på ferie... vil du have det nuværende eller vente på resten?

nil.dk
Avatar billede ..jan Nybegynder
06. juli 2001 - 12:50 #13
Jo jeg vil gerne have det som det er, du får pointene, så må vi jo se på resten senere.
Avatar billede ..jan Nybegynder
06. juli 2001 - 12:50 #14
1000 mange tak for hjælpen
Avatar billede nil.dk Nybegynder
06. juli 2001 - 12:51 #15
Det var så lidt... jeg sender dig filerne og så kontakter jeg dig når jeg kommer tilbage.. det er en mindre ændring så det kan vi nok finde ud af :o)

nil.dk
Avatar billede ..jan Nybegynder
07. juli 2001 - 00:25 #16
god ferie, jeg ser frem til at høre fra dig igen.