Avatar billede _et Praktikant
20. marts 2009 - 12:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilføje net spejle til apt-get

Hvordan er det nu man tilføjer net spejle til min packetmanager fra konsollen?

mvh.
Teddy
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. marts 2009 - 13:28 #1
eksempelvis således

Type gedit /etc/apt/sources.list and add the following line to the bottom of the sources list:

deb http://download.tuxfamily.org/shames/debian-lenny/desktopfx/unstable/ ./

And then save the file!
20. marts 2009 - 13:29 #2
der er flere måder at gøre det på men en af dem er at åbne filen i en teksteditor og så tilføje det repository du har brug for.

sudo nano /etc/apt/sources.list

husk at opdatere apt med sudo apt-get update bagefter
20. marts 2009 - 13:30 #3
sudo skal kun bruges hvis du er i ubuntu og ikke debian.
Avatar billede lassebm Nybegynder
20. marts 2009 - 14:03 #4
Du kan også bruge #apt-setup, hvis den er installeret selvfølgelig.
Det kunne man i hvert fald tidligere, jeg ved faktisk ikke om den stadig er der.
Avatar billede lassebm Nybegynder
20. marts 2009 - 14:04 #5
Hvis det ikke er en officiel debian source kan du ikke bruge apt-setup, som jeg husker det, men skal gøre det manuelt som allerede beskrevet.
Avatar billede _et Praktikant
20. marts 2009 - 14:24 #6
Jeg takker for de mange svar.
Mvh
Teddy