Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
20. marts 2009 - 11:53 Der er 8 kommentarer

Tilgå fjernskrivebord fra skole

Jeg sidder på et gymnasium med en masse sikkerhed på netværket som jeg i bund og grund ikke kender noget til - det er ikke min afdeling :b

Så nu var det, jeg håbede, at i kunne hjælpe mig..

Mit problem er sådan set meget simpelt.. Jeg vil gerne kunne tilgå fjernskrivebord fra min bærbare på et trådløst netværk..

Jeg håber, at i kan hjælpe mig :)
Avatar billede igoogle Forsker
20. marts 2009 - 11:57 #1
du kunne lave en løsning med http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
20. marts 2009 - 12:47 #2
Det ser meget interesant ud, men det er desværre ikke noget jeg kan bruge, da der skal sidde en klient med en skærm og acceptere min adgang..

Jeg har en server til at stå i en rack (dvs. uden skærm osv.).. Den kører med Windows 2003 server, hvis dette skulle være nogen hjælp..
Avatar billede jokkejensen Novice
20. marts 2009 - 12:58 #3
Altså du vil tilgå din pc hjemme fra skolen af ?

Hvis det er normal windows RDP, så skal du pege port 3389 hen på den pc du vil fjernstyre, men jeg ville på serveren tillade indgående forbindelser, og logge på den i stedet med vpn, så kan du arbejde med dine pc'ere hjemme hvorfra du måtte ønske.

/J
Avatar billede Lars_sm Nybegynder
20. marts 2009 - 13:37 #4
Du kan bruge https://secure.logmein.com/products/free/

Det kan så vidt jeg ved afvikles i en browser.
Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
21. marts 2009 - 22:42 #5
Det volder mig lidt problemer, så jeg kigger lige på det og vender så tilbage.

Tak for jeres indlæg indtil videre :D
Avatar billede jokkejensen Novice
23. marts 2009 - 11:43 #6
.. hvad volder dig problemer ? - en xp pro bag ... hvad som helst, har mstsc, så du skal bare kende din ip, og pege port 3389 ind på den pc du vil remote..

Brug www.yougetsignal.com under port test, tast din ip (finder den automatisk), skriv 3389 í port og tryk test, og se om den er åben.

/J
Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
23. marts 2009 - 11:52 #7
Jeg har testet porten og den giver mig følgende:

Port 3389 is closed on 62.199.231.111

Desuden ved jeg ikke, hvordan man får mstsc til at pege på en bestemt port.. Har kigget under konfiguration..
Avatar billede jokkejensen Novice
23. marts 2009 - 12:12 #8
den skal ikke pege på nogen port, 3389 er default, husk firewall på remote host, og ellers NAT derind til.

/J