Avatar billede eiken Nybegynder
19. marts 2009 - 22:22 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

hvordan brændes en iso fil

Hvordan brænder jeg en iso fil (disc image) ???
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. marts 2009 - 22:25 #1
Hvis du sidder på en windows maskine kan du downloade et af windows ressource kit'tene. Disse indeholder en lille util der hedder DVD burn der kan brænde dvd iso (cdburn brænder cd iso)

Hvis dit brænderdrev f.eks. hedder f:/ er kommandoen

dvdburn F: C:/bruger/ditnavn/navnet_på_filen.iso

Hvis jeg husker ret

Du kunne også købe Nero brænderprogrammet der kan det samme
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. marts 2009 - 22:31 #3
Dette program er også udmærket til formålet:

http://cdburnerxp.se/en/home
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
19. marts 2009 - 22:33 #4
Hej..
Prøv IMGBurn (er god til Iso boot diske)..

LINK http://imgburn.dk.malavida.com/d537-download-gratis-windows

gå lidt ned til venstre hvor der står med rød farve "Download IMGBurn"
Avatar billede danishhoward Nybegynder
19. marts 2009 - 23:06 #5
iso filer brændes også fint med næsten alle brændeprogrammer, herunder Nero, Roxio, alcohol, imgburn osv osv.
Avatar billede eiken Nybegynder
20. marts 2009 - 01:57 #6
bufferzone  hvor finder jeg:  et af windows ressource kit'tene ?
Jeg har en købt nero 7.1.3, men der er ikke nogen menu eller vejledning til at brænde en iso fil.
20. marts 2009 - 07:07 #7
Bare for at bidrage -> http://www.ezbsystems.com/ultraiso/ ... den bruger jeg ...
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. marts 2009 - 09:32 #8
Du kan downloade ressource kit's fra microsofts hjemmeside og finde den præcise lokation med google. Hvis du har nero er det ikke svært at brænde iso filer, jeg husker ikke lige præcist hvordan

se f.eks. her
http://www.petri.co.il/download_windows_xp_reskit_tools.htm
://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=9d467a69-57ff-4ae7-96ee-b18c4790cffd&displaylang=en
Avatar billede eiken Nybegynder
21. marts 2009 - 03:27 #9
thesheriff  dit link virker rigmeligt godt og det er muligt at vælge dansk opsætning.
Desværre kan jeg ikke vælge brændehastighed, det kører automatisk fuld speed.
Jeg kan bedst lide at brænde i 1 gange speed, dvd såvel cd (cda-format)
Jeg har en speciel pc som kun varetager brænder opgaver.
Avatar billede eiken Nybegynder
21. marts 2009 - 03:42 #10
ok vellykket brændning.
Hvordan laver man en iso fil ???
Kan jeg godt lave en dvd som ligger på min HD om til en iso fil ?
for så har jeg også løsningen på at brænde mine dvd copy så de kan afspilles i den dvd afspiller som er indbygget i mit tv.
Avatar billede eiken Nybegynder
21. marts 2009 - 03:52 #11
Øhhh, der er 2 dvd`er i den rar fil jeg har udpakket.
Kan jeg godt brænde DISC1.ISO og DISC2.ISO på en og samme dvd (dual-layer disc) ???
Og kan den stadig afspilles i min dvd afspiller i mit tv ???
Avatar billede eiken Nybegynder
21. marts 2009 - 04:02 #12
Jeg har også nogle [EAC-APE] og [EAC-FLAC] det er også en slaks iso fil, det er en form for disk-image.
Kan de også brændes med CDBurnerXP ???
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. marts 2009 - 09:11 #13
#9: Du vælger blot Avanceret indstillinger, når du har trykket på Brænd

#10: http://cdburnerxp.se/help/Data/createiso

#11: De skal brændes på hver sin skive

#12: FLAC burde du kunne brænde, men tror ikke APE understøttes pt.
Avatar billede Schmidter Nybegynder
23. marts 2009 - 01:37 #14
Et nemt og gratis program til at brænde iso filer med er Imageburn.

Programmet kan hentes her på deres hjemmeside: http://www.imgburn.com/

Det er et meget enkelt og nemt program. Og virker helt som det skal. Hvis du har spørgsmål vedrørende programmet kan du bare skrive en besked til mig.

Nero kan også brænde image filer, der skal du op i en af fanerne hvor der et sted står at du kan brænde image fil. Og så skal du bare finde image filen på computeren, og resten er ellers ligetil :)

Håber jeg var til hjælp :)
Avatar billede Schmidter Nybegynder
23. marts 2009 - 01:41 #15
Hvis du har installeret programmet Imageburner kan du også lave image filer med det.

når du åbner programmet skal du enten Create Image from disc, eller Create image from file / folders.

Hvis du skal lave en image fil ud fra en cd eller dvd vælger du første option. Hvis du vil lave en image fil ud af en eller flere filer vælger du den anden.

Derefter vælger du i source de filer eller den cd/dvd som du lvil lave udfra, og vælger hvilken destination image filet skal ligges. Derefter trykker du build, samme sted som når du brænder filer, vidst nogenlunde samme logo. Og så laver programmet en image fil ud fra det du har valgt :)
Avatar billede eiken Nybegynder
25. marts 2009 - 17:58 #16
Schmidter.  Jeg har nu prøvet at brænde en cd med Imageburner.
Desværre blev resultatet ikke helt som forventet. Når jeg åbner cd`en finder jeg kun en fil "CDImage.ape" og den spille da også godt nok i VLC-player, men mine almindelige cd-afspillere kan ikke se noget.
Jeg kunne heller ikke få Imageburner til at brænde i 1 gange speed.
Jeg ønsker at det færdige resultat er en tro kopi af den orginale cd/dvd. Det skal indeholde cd tekst (med tids-angivelse) for hver enkelt nummer (max. 255 tegn).
Jeg tager nemlig mine cd`er med på arbejde, putter dem ind i vores 500 cd afspiller og starter den. Kommer der noget musik jeg ikke lige kender, kikker jeg bare på afspillerens display.
Hvordan fikser jeg så det ???
Avatar billede eiken Nybegynder
25. marts 2009 - 18:00 #17
Brændes der med mere end 1 gange hastighed har cd-afspilleren problemer med at læse cd`en.
Avatar billede Schmidter Nybegynder
26. marts 2009 - 12:13 #18
Hvis du har 2 drev i din maskine, kan du tage din originale skive i det ene drev, og så den brændbare skive i brænderen. Så kan du via nero eller de fleste andre brænder programmer brænde fra cd til cd. Tror også Media Player kan klare dette... Og tror endda også man kan gøre dette med windows.

Du kunne også bruge et program til at kopiere musikfilerne ned på computeren som mp3 filer, og så derefter brænde dem ud på cd via et brænder program. Du kan bruge Media Player til at kopiere sangene om til mp3 filer, men en god ide er at huske at gå ind i indstillinger, og så vælge den kvalitet du ønsker mp3 filerne skal blive. Og også tage kopi beskyttelsen fra hvis dette ønskes.

Håber det kan bruges...

Vh Steen
Avatar billede eiken Nybegynder
27. marts 2009 - 17:42 #19
Jeg har ingen orginal skive (dvd), jeg har kun de kopier som ligger på min hd.
Oprindeligt har jeg lånt cd/dvd`erne på Esbjerg hovedbibliotek, men flere af dem er ødelagt eller udgået.
Biblioteket oplyser at der ikke er noget i vejen for at jeg kopierer deres cd og dvd skiver, sålænge det kun er til privat brug.
Du skriver: "Så kan du via nero eller de fleste andre brænder programmer brænde fra cd til cd" - Og hvad så når emnerne er kopi-beskyttet ???  Kan Nero håndterer det ???
Avatar billede thesheriff Nybegynder
27. marts 2009 - 17:48 #20
Biblioteket oplyser at der ikke er noget i vejen for at jeg kopierer deres cd og dvd skiver, sålænge det kun er til privat brug.

Det tror jeg vist ikke lige de har sagt :)
Avatar billede Schmidter Nybegynder
27. marts 2009 - 18:12 #21
Bare når du kopierer en skive fra skive til skive, der håndterer nero jo at det er kopibeskyttet. Og kopien kan afspilles som enhever anden cd...

Og ja hvis biblioteket har fortalt dig dette, har de givet dig lov til at lave en ulovlig handling. :)
Avatar billede Shirly Tang Praktikant
24. september 2019 - 10:24 #22
Dette program er også udmærket til formålet:
https://www.winxdvd.com/resource/dvd-to-iso.htm
Avatar billede Shirly Tang Praktikant
24. september 2019 - 10:26 #23
ISO-billede er ret godt til at tage backup af ens DVD-samling, hvis den originale DVD går tabt eller beskadiges. Det er et billede af den disk, der oprettes på harddisken. Den indeholder en identisk kopi af DVD-data, herunder alle video, lyd, menuer, undertekster, ekstramateriale, boot information osv. Gemt i ISO-9660 format. DVD ISO-billedfilerne kan afspilles på VLC, andre afspillere og skrives til tom DVD-R uden yderligere indstilling for en nøjagtig samme afspilningskopi af den originale disk. Hvordan kopierer jeg DVD til ISO i Windows 10/8/7 sektor for sektor uden problemer?