Avatar billede itognet Nybegynder
19. marts 2009 - 15:43 Der er 3 kommentarer

Kun for Eksperter: CD Kopi ikke magen til original - og dog.

Her er en opgave for udelukkende for de rigtig teknisk anlagte personer. Held og lykke.

Vi har en master CD (brændt) med ca. 300 mb indhold. gif billeder samt html m.m. Ingen kopi beskyttelse eller lign.

Denne kopierer vi. (rent faktisk blev den trykt på fabrik)

Når man indsætter kopien, kan Windows ikke læse 15 af 30 gif billeder (altid de samme) i en bestemt mappe. Dvs, at indholdet af filerne er tomme på trods af at de har en størrelse. indeholder Hex 00.

Hvis man laver en ISO kopi af KOPIEN, og mounter denne med Daemon Tools eller Virtual CD. Så kan Windows godt læse alle gif filerne fra ISOen, hvilket så betyder, at dataerne rent faktisk ligger på kopien.

Bemærk: at det binære indholder er præcis ens på master cd'en og på kopi cd'en.

Jeg har ikke brug for hjælp med hvordan man ellers kan brænde den.

MEN

Jeg søger en forklaring, på hvad årsagen rent faktisk er, til at Windows ikke kan læse filerne direkte fra kopi CD (når man kan når man mounter en ISO af kopien).

Er der tale om dårlige medier, eller at brænderen/pressen ikke har brændt/presset kraftigt nok på netop det spor?

Eller kan der være TOC eller CDFS problemer fra Masteren, som kommer til kende ved en kopi.
Avatar billede itognet Nybegynder
19. marts 2009 - 16:37 #1
Bemærkning. Jeg har lagt mærke til at de omtalte filer, rent faktisk fysisk ligger som de sidste på CDen. Bemærk, at CD kun er fyldt halv op.
Avatar billede noden Nybegynder
20. marts 2009 - 18:31 #2
Ja, det lyder mest som om dit drev har svært ved at læse de medier tryggeren har brugt.
Virker de på andre computere?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
23. marts 2009 - 02:39 #3
Hvis du laver en ISO fil af kopien, og den GODT kan læse alle dine gif filer - kan det næsten kun være dit CD-rom drev den er gal med.

Prøv med en anden computers CD drev og se om der er en forskel.