Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
18. marts 2009 - 23:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hvordan kan bruge bærbar som tv harddisk

Hejsa

Jeg er rigtig meger brug for jeres hjælp. Jeg er meget nybegynder hvad angår at bruge en bærbar, som harddisk vedr. optagelser fra TV.

Jeg læst mig frem til, at jeg skal have købt mig en USB2 tv-tuner, men aner ikke hvilken og hvordan den virker.

Jeg har kabel tv og kunne rigtig godt tænke mig at kunne optage ned på min bærbar. Kan man dette og hvilke kabler/stik skal jeg købe?

Håber meget i gider at bruge 2 min og give nogle gode råd/links

Hilsen Morten

Har lige købt denne bærbar

Processor
Type  Intel Core 2 Duo Mobile
Nummer  P8400
Hastighed (GHz)  2,26
CPU Cache  3MB L2
Chipset  MOBILE INTEL PM45
Hukommelse
RAM Type  DDR3
RAM Hastighed (MHz)  1 066
RAM (MB)  4 096
RAM Max. ved opgradering (MB)  4 096
RAM Slot (Total)  2
RAM Slot (Ledige)  0
Harddisk
Rotations hastighed (RPM)  7 200
Kapabilitet (GB)  320
Type  SATA
Lyd/Grafik
Lydkort type  DOLBY DIGITAL
Integreret subwoofer
Grafikkorttype  NVIDIA GF 9600M GT
Dedikeret video hukommelse (MB)  512
Delt video hukommelse (MB)  1 791
Integreret højttalere
Display
Størrelse "  18,40
Max. opløsning  1920 x 1080
Standart  WXGA
Integreret webkamera
Opløsning  1
Interface/forbindelser
Analog modem
Netværkskort type  Ja
Trådløs interface
TV ud  HDMI
TV tuner
USB 2.0  4
FireWire (IEEE 1394)  0
Bluetooth
Andet  MEDIA CONSOLE
ExpressCard slot
Kortlæser
Esata
CD/DVD drev
Batteri type  Lithium-ion
Pegeredskab  Touch Pad
Operativsystem  Microsoft Windows Vista Home Premium
Højde (cm)  4,20
Bredde (cm)  44,10
Dybde (cm)  30,00
Vægt (kg)  4,10
Type  Blu-ray player
Optisk drev  CD/DVD +/- RW DL
Andet
Batteri type  Lithium-ion
Pegeredskab  Touch Pad
Operativsystem  Microsoft Windows Vista Home Premium
Højde (cm)  4,20
Bredde (cm)  44,10
Dybde (cm)  30,00
Vægt (kg)  4,10
Type  Blu-ray player
Cell  8
Avatar billede off-line Nybegynder
19. marts 2009 - 00:17 #1
Prøv at se lidt på det her. Og husk endelig, at det skal være
digital. http://www.hauppauge.com/
Avatar billede thov Forsker
19. marts 2009 - 01:23 #2
Der er da allerede TV-tuner i den computer :-)
Spørgsmålet er så bare, hvilken type vide-in den har - coax antenne og/eller s-video, og om den kan mpeg-2 (mpeg-4/h264/div-x) komprimere, uden at belaste CPU'en.
For har den ikke hardware kompression, bliver videooptagelserne tunge at danse med.
(Enorme filer, som det tager evigheder at komprimere ned til en passende størrelse - ca. 2GB pr. video-time).
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
19. marts 2009 - 07:53 #3
Det er mig som har skrevet forkert. Der skulle stå minus ud for tv tuner, sorry. Den har ikke tv tuner

Men hvordan kobler man usb tv tuner til kabeltv´et? Og hvad skal man købe af kabler mv.?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2009 - 09:15 #4
Uden at have den store ekspertise vil jeg mene at det er denne du kan bruge
http://www.hauppauge.co.uk/site/products/data_novatstick.html
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
19. marts 2009 - 09:22 #5
Tænkte på om jeg muligvis kunne brug denne her? Her kan jeg få det i HD:)

Skal man ikke bruge andet end denne her, eller skal man købe noget mere for at kunne optage tv ned på harddisken?

http://www.hauppauge.co.uk/site/products/prods_nova_external.html

WinTV-MiniStick HD
HD Digital TV on your PC or Laptop.*
Record HD digital TV to your PC's hard disk.*
Includes our new WinTV v7 application.
Easy to install USB 2.0 device.
Avatar billede thov Forsker
19. marts 2009 - 12:18 #6
Ja, eller denne tuner http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=453640&searchArea=&Soegeord=
Den får signalet ind, enten fra den medfølgende 'strikkepind' (som ikke er meget værd), eller fra kabel-TV stikdåsen.

Adapteren har en coax-bøsning, præcis som et TV, så det er et almindeligt skærmet 75 Ohm antenneledning.
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
19. marts 2009 - 15:12 #7
Sidste spørgsmål. Jeg har Tdc kabel tv mellempakke. Skal jeg så ikke have en tv-tuner som hedder noget med DVB-C tuner og ikke en DVB-T tuner?
Avatar billede thov Forsker
19. marts 2009 - 16:28 #8
Nej, en ganske almindelig analog tuner er nok til almindelig brug.
Der befinder sig 100.000-vis af 'gamle' TV apparater rundt omkring i de små hjem... Dem ønsker TDC ikke at blive uvenner med.
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
19. marts 2009 - 18:11 #9
Men er kvaliteten ok med DVB-T tuner?

Vil jeg kunne bruge en DVB-C tuner? Tænkte på om den er bagudkompatibel eller skal jeg købe en DVB-t tuner. Jeg er helt forviret, fordi i El-Giganten sagde de, at jeg ikke måtte købe DVB-T, idet jeg havde kabel tv, og derfor skulle jeg købe DVB-C tuner, idet der tv signalet bliver ændret i november 2009
Avatar billede thov Forsker
19. marts 2009 - 22:34 #10
DVB-C behøver du ikke, for der er både analogt og digitalt signal i kablet.
Og hvis du alligevel vælger en DVB-C tuner, så går du glip af visse funktioner - f.eks. skal du have udbyderens DVB-C tuner, for at kunne leje film.

TV-signalet bliver ændret... Det gælder indtil videre ikke kabel-TV, men de 'luftbårne'¨signaler, hvor de sidste analoge sendere lukkes.
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
23. marts 2009 - 15:20 #11
Thov giver du ikke et svar så jeg kan give dig mine point. Mange tak for hjælpen
Avatar billede Inqk Nybegynder
23. marts 2009 - 16:02 #12
Hvis du har råd til mere, så kan købe sådan en dims der gør du kan se tv i din bærbar, enda hvor som helst i verden hvis du har en rimelig internetforbindelse.

http://www.slingmedia.com/
Avatar billede thov Forsker
23. marts 2009 - 16:56 #13
Ok - et svar :-)