Avatar billede slock Novice
18. marts 2009 - 22:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VPN gennem Zyxel 660 og Netgear FWG114P

Hej eksperter,

Jeg kunne godt tænke mig at kunne komme ind på mit lokalnetværk når jeg kører ude i marken. Dvs. fra mit 3 modem eller fra en netcafe eller noget.

Setup er: Cybercity adsl--Zyxel 660R--Netgear FWG114P--- og nogle klienter, printere osv.

Hvordan sætter jeg det op så jeg kan komme på mit lokalnet udefra?
På forhånd tak!
Avatar billede Martinius Nybegynder
24. marts 2009 - 00:09 #1
Hejsa.

Først og fremmest... glem lige ideen om vpn og cybercity ... det duer bare ikke .... med mindre du vil betale 125kr ekstra om måneden til global ip.

Hvad er det lige du vil opnå på dit lokalnetværk. Er det bare at tilgå en pc, hvor du vil se dine dokumenter og printe mm ? eller ?

Mvh

Martin
Avatar billede slock Novice
24. marts 2009 - 12:02 #2
Hej Martin,

Jeg har en fast ip adresse hvis det er det du mener.
Det jeg gerne vil opnå er at kunne nå min filserver og min printer.
Printeren er en netværks printer.
Filserveren er en XP boks. Selvfølgelig kan jeg nå min XP maskine via ftp udefra og jeg kan nå skrivebordet med noget RDP. Men jeg vil nu gerne ind på indersiden af mit netværk.
Avatar billede slock Novice
14. marts 2010 - 15:59 #3
Tråd lukket.. intet brugbart svar.