Avatar billede preben26 Nybegynder
18. marts 2009 - 21:40 Der er 12 kommentarer

Kortlæser virker ikke

Hej

Jeg har købt en ny kortlæser trust 3 i en hedder den, i starten kunne windows xp sp3 godt finde den, men fra den ene til den anden dag ville den ikke mere. jeg har fået den bytte, det hjalpe ikke, så har jeg slette alt hvad der hed usb, det hjalp en gang og slut. jeg har prøvet alt synes jeg selv, men ingen ting vil lykkes, den skriver at den har fundet usb lagerenhed, eller nogen gange usb device, håber der er nogen som kan hjælpe.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
18. marts 2009 - 21:45 #1
Hej..

1.Hvad hedder din kortlæser ?
2.USB 1.X - 2.X - 3.X ?
3.Prøv at finde en driver til din kortlæser...
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
18. marts 2009 - 21:46 #2
4. Muligvis defekt/løst Kabel...
Avatar billede preben26 Nybegynder
18. marts 2009 - 21:56 #3
Hej
Kortlæser er et usb stik hvor der kan sættes tre kort i, der er ikke noget kabel.
kortlæser hedder trust, og har ledt efter driver til den, men har ikke fundet noget. forøvrigt skulle xp finde den automatiske fik jeg af vide i fona, men det gør den ikke.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. marts 2009 - 22:04 #4
preben26 >> Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
18. marts 2009 - 22:13 #5
Når kortlæseren er sat i, så prøv at gå ind i diskhåndtering og
se, om den har et bogstav. Hvis ikke, så giv den et.
Ellers prøv på en anden computer, om den er i orden.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
18. marts 2009 - 22:21 #6
PCI / USB ?
Avatar billede preben26 Nybegynder
19. marts 2009 - 19:47 #7
jeg har været inde i diskhåndtering, men desværre ikke nogen kortlæser og jeg har også prøvet en anden, der virker den heller ikke.

michaelwj-it>> det er usb
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
19. marts 2009 - 19:52 #8
bruger du USB porte "foran" din computer eller "bagved" ?
Avatar billede off-line Nybegynder
19. marts 2009 - 19:57 #9
Kortlæseren kræver ikke en speciel driver.
Måske skal du en tur i bios, og se hvad der står der?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
19. marts 2009 - 20:22 #10
USB Foran = Tjek om usb ledninger sidder rigtigt eller om der er en løs forbindelse (inde på motherboardet/i computeren)...
Avatar billede preben26 Nybegynder
23. marts 2009 - 08:55 #11
jeg har været en tur inde i biosen og det hjalp lidt, nu finder den kortlæseren, men når jeg så har sat korte i, kommer den frem og siger sæt kort i disk, vilket jeg har gjort, jeg har prøvet alt mulig, men nok ikke det rigtig
Avatar billede preben26 Nybegynder
23. marts 2009 - 08:56 #12
det hjalp med bios, bare ikke med at læse korte