Avatar billede johannielsen Nybegynder
18. marts 2009 - 16:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Virus, Windows XP

Jeg har et problem med min gamle computer, den har windows XP Pro.

Den har haft lidt problemer med virus - som dog som oftest er blevet fjernet af AntiVir. Men nu vil den slet ikke starte.
Når jeg starter windows, skriver den under opstarten i et vindue:

isass.exe
Not sufficient system resources to run API

- hvorefter computeren genstarter.

Jeg har prøvet at starte i fejlsikret tilstand, men her genstarter computeren bare med det samme - før den er startet.

Jeg har prøvet at boote med windows XP-cd'en, men uden held. CD-drevet kan godt drille lidt, men plejer at virke.

What to do??
Avatar billede b-and Novice
18. marts 2009 - 18:38 #1
Kaspersky har lavet en Rescue CD der kan bruges, når/hvis du slet ikke kan komme ind i Windows, eller hvis du ikke kan få installeret andre værktøjer.

Du skal brænde den ISO-fil, du henter fra Kaspersky og derefter starte computeren fra CD'en.

Hent ISO-filen herfra:
http://ftp.kaspersky.com/devbuilds/RescueDisk/

Hent filen og gem den på skrivebordet, på en velfungerende PC - det er en ret stor fil på 100 MB så du skal være lidt tålmodig.

Dobbelt-klik på den downloadede fil. Nu skulle dit brænderprogram gerne starte op og klare brændingen, er det ikke tilfældet åben da dit brændeprogram > Filer > Åben > naviger til skrivebordet og find den downloadede fil og brænd den som en ISO.

Efter brændingen lægger du din nye Rescue CD i den defekte maskine og genstarter.

Lad maskinen boote op på CD'en og lad programmet opdaterer sig over nettet - vil nok kun virke på en maskine med kabel - så er det en bærbar så put et net-kabel på isenkrammet.  Ikke mulighed for det, så kør alligevel CD'en - så håber vi den alligevel kan få bugt med det som driller.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
18. marts 2009 - 18:43 #2
lyder fedt!

Min bærbare er en mac. Kan jeg brænde en velfungerende CD til PC fra den?

Så håber jeg bare, at CD-drevet virker..

Vender tilbage, så snart jeg har prøvet det.
Avatar billede b-and Novice
19. marts 2009 - 10:02 #3
Det gør du bare...
Avatar billede b-and Novice
19. marts 2009 - 12:25 #4
Bemærker først nu at du skriver din bærbar er en MAC.

Må indrømme - at dem har jeg faktisk ikke så meget kendskab til at jeg skal gøre mig klog på dit spørgsmål, men prøv kan du ikke så få en ven til at brænd den for dig…
Avatar billede johannielsen Nybegynder
17. april 2009 - 00:02 #5
har valgt at skroote computeren. tak for jeres hjælp!