Avatar billede new_one Nybegynder
18. marts 2009 - 11:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

autoincrement i mssql2005

jeg har ikke helt styr ms db endnu men findes der ikke en autoincrement type ligesom i mysql eller har ms i deres visdom valgt at kalde det noget andet ? jeg opretter db med ms sql server management studio express
Avatar billede aaberg Nybegynder
18. marts 2009 - 11:47 #1
En autoincrement hedder i MS Sql "identity". Det er ikke en datatype, men en option man kan sætte på en integer kolonne.

I Sql Server Management Studio, når du opretter eller editerer en tabel, så har du et område der hedder "Column Properties". Her kan du sætte "Identity Specification".
Avatar billede aaberg Nybegynder
18. marts 2009 - 11:48 #2
Vælg først en integer kolonne som skal autoinkrementeres, sæt derefter "Is Identity" til "Yes" under "Identity Specification".
Avatar billede new_one Nybegynder
18. marts 2009 - 12:06 #3
tak det kunne jeg have brugt dage på at finde uden din hjælp !

så smid et svar
Avatar billede aaberg Nybegynder
18. marts 2009 - 12:57 #4
:-)