Avatar billede davidskp Nybegynder
17. marts 2009 - 21:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Shuttle X27D

Jeg overvejer at købe en Shuttle X27D Barebone og HD/Ram. Jeg har lige et par spørgsmål, da jeg ikke har samlet pc før :)

Prisen skal holdes under 3.000 kr

1) Vil denne HD virke?: Seagate Momentus 7200.3 250GB http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=461937
- Er der andre, bedre muligheder I hellere vil anbefale?

2) Vil disse ram virke: Crucial 2GB PC5300 667mhz http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=309757
- Har læst at Crucial generelt er bedre kvalitet end Kingston, er der hold i dette?

3) Vil dette setup kunne køre Warcraft 3 (Dota) uden problemer? Hvad med CS 1.6?

Andre kommentarer og input er meget velkomne :)

/dave
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
17. marts 2009 - 22:15 #1
3) Nej. Atom-baserede maskiner er primært til hjemmeservere, små mediemaskiner (ikke HD) og lignende.

Det integrerede grafikkort kan ikke trække Wow - og specielt ikke når det bliver understøttet af en så lille processor som en 1,6 ghz Atom. Dualcore eller ej.
Avatar billede davidskp Nybegynder
17. marts 2009 - 23:43 #2
Tak for svaret, men nu spurgte jeg ikke til WoW, derimod Warcraft 3 som efterhånden har været ude i 7 år og kræver en hel del mindre hardwaremæssigt end WoW.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
18. marts 2009 - 09:47 #3
Ahh - jeg skal lære at læse spørgsmålet. Jeg har ikke prøvet Warcraft 3 på en Atom, men jeg har prøvet at køre Civ IV på en maskine og det kunne lige gå så længe opløsningen ikke er for høj og der ikke sker for meget. Det var dog en N270 og ikke en 330'er.

Husk: Ud over Atom er der jo også nogle af maskinerne som kan tage Core 2 Duo bærbare processorer, endda ULV modeller. De bruger jo heller ikke meget strøm, hvis det er hovedformålet.
Avatar billede davidskp Nybegynder
19. marts 2009 - 19:04 #4
Tak for svaret :)

Hvad med de hd/ram jeg linker til. Er de kompatible med X27D?

Evt andre som har erfaring med X27D's ydeevne i nævnte spil?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
19. marts 2009 - 21:22 #5
Ifølge Shuttle er det:

Memory support
1x 240 pin DIMM slots
supports DDR2-533/667 DDR SDRAM memory
supports max. 2GB capacity

...dvs. din DDR2 klods er fin. Mht. kvalitet så bruger jeg selv Corsair og Kingston uden problemer. Men har også brugt Adata i små maskiner hvor timings etc. ikke er så vigtige.
Avatar billede davidskp Nybegynder
31. juli 2010 - 17:18 #6
lukker