Avatar billede ludolange Nybegynder
17. marts 2009 - 17:06 Der er 2 kommentarer

Hover effekt på billede

Nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg laver en hover effekt på et billede?

Det jeg ønsker er at have en side med en del thumbnails og når man køre musen hen over et af dem vises der en stor version af det...

Er det en større omgang eller hvordan ?
Avatar billede jvjensen Nybegynder
22. marts 2009 - 21:48 #1
Hey
Det med at der vises et større billed er jeg sikker på du ikke kan klare i ren html, men skal lave noget javascript eller ajax...

Men om der er en funktion i dreamweaver der kan klare det ved jeg ik..
Avatar billede miss-g Seniormester
26. marts 2009 - 00:34 #2
Forslag - show/hide layers.

Lav dit store layer og indsæt det store billede i det.

Find layer paletten frem. Marker det store layer og klik på feltet med øjet på paletten...indtil det er lukket. Det betyder at det valgte layer som udgangspunkt er skjult.

Så sætter du et fiktivt link på det lille billede. Gøres ved at skrive tegnet # i link (på properties paletten).

Åben så paletten Behaviors... Marker dit lille billede - vælg i behaviors paletten "Show/hide layers" og vælg SHOW. Du kan her også vælge at layer´et skal vises når man kører musen over, ved klik osv.

Samme metode for at bestemme hvornår det skal skjules igen.

Bemærk at Dreamweaver laver en javascript kode i toppen af html koden for at styre funktionen.