Avatar billede Skoven Praktikant
16. marts 2009 - 22:11 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Nye ram til Macbook'en

Hej eks...

Har lige købt en ny macbook 13" (alu), og vil nu have flere ram i den = 4 GB

Er der nogen der kan anbefale nogle? Synes apples egne er for dyre.

Ram specs fra apples hjemmeside (http://support.apple.com/kb/HT1651).
"
- Double Data Rate Small Outline Dual Inline Memory Module (DDR SO-DIMM) format
- 30mm
- 1 Gigabyte (GB) or 2 Gigabyte (GB)
- 204-pin
- PC3-8500 DDR3 1066 MHz Type RAM
"

Er der nogen der ved hvilken Cas Latancy de nye macbooks kører med nu og hvilke burde jeg købe?  Og bør jeg købe 2 x 2 i et par og ikke hver for sig (billigere hver for sig, men måske ikke så godt til dual channel?).

VH Daniel
Avatar billede kado Nybegynder
17. marts 2009 - 16:37 #1
Jeg har kun gode erfaringer med at købe ram til både iMac, MacBook mv. ved henvendelse til Computerstore.dk nu Dustin.dk http://www.dustin.dk/default.asp?
Jeg plejer at tale med Claus Laursen og får altid en god pris, væsentligt under Apples.
/kado
Avatar billede davidskp Nybegynder
17. marts 2009 - 21:03 #2
Jeg har haft goe erfaringer med Crucial ram i min MBP

Tror 2 af dem her ville være goe: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=350649
Avatar billede Skoven Praktikant
17. marts 2009 - 21:18 #3
Tak for svarene indtil videre...
er der nogen der ved noget omkring hvilke timings de org. macbook ram kører med? cl8, cl7, cl6?
Og burde jeg købe ram'ne i par (2 x 2 GB)  eller er det fint at købe dem enkeltvis? skal jo køre dual channel - ved at førhen anbefalede man at købe dem i par, men ka da godt være at man kan lave dem så godt nu, så det ikke er nødvendigt.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
25. marts 2009 - 13:22 #4
ja du bør købe et par, de er nemlig testet med hinanden, og der er mindre chance for at det ikke virker, så det det bedste.
hvis du blander 2 kan du risikere at det ikke virker, og så er det penge ud af vinduet.

og ram på den nye mbp køre CL7