Avatar billede lauritz1984 Nybegynder
16. marts 2009 - 19:16 Der er 8 kommentarer

NAS Server til hjemme netværk

Hej Alle

Nu er det godt nok lang tid siden jeg har brugt eksperten.dk, men mindes jeg fik nogle gode svar så nu prøver jeg igen..... :-)

Jeg går og leger med tanken om at få en NAS server på min. 1 terabyte.

Grunden er at jeg har plastret min pc til med forskellige eksterne usb harddiske og vil nu gerne have det hele samlet et sted.

Er der nogle der har nogle gode erfaringer/råd/ideer til en NAS Server der har følgende specifikationer:

* min 1 TB
* Med Upnp
* med FTP server
* lavt strømforbrug
* støjsvag.
* pris omkring 2-3000 kr.

Raid er ikke en nødvendighed

Ved ikke om det er overhoved er muligt at få en NAS server der også kan sættes op som VPN server?
Avatar billede avminarm Juniormester
17. marts 2009 - 17:37 #1
Jeg har ikke et eksakt svar på dit spørgsmål, men jeg har en Synology NAS og den spille 120% og har altid gjort det!
Avatar billede snabeljan Nybegynder
17. marts 2009 - 20:51 #2
Synology er et oplagt valg - se her på sitet for de mange indlæg der er lagt med Synology. Det gode ved Synology - synes jeg - er at de konstant opdaterer deres firmware og at man derfor stadig får nye funktioner i sin boks.

Ihvertfald kan den alt det du efterlyser - og meget mere til! Specielt er jeg glad for deres backupløsning, som jeg har sat til at lave backup af specifikke data på min CS407e over på en USB disk der er direkte tilsluttet boksen...
Avatar billede lauritz1984 Nybegynder
18. marts 2009 - 10:18 #3
Hej

Så har jeg fået samlet dette lille setup sammen som jeg selv syntes ser fornuftigt ud:

2 stk.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=467410&searchArea=products&Soegeord=ST31500341AS
i spejl.

1 stk. http://synology.com/enu/products/DS207+/index.php
Avatar billede snabeljan Nybegynder
18. marts 2009 - 10:34 #4
Bare du er sikker på at Seagate disken er supporteret af Synology. Jeg har tidligere brugt diske, der ikke var fuldt supporterede og det gav kun bøvl.
Avatar billede lauritz1984 Nybegynder
18. marts 2009 - 10:37 #5
DE stod under deres compatibility list, så det går jeg stærkt ud fra.

http://synology.com/enu/support/help-page.php?q_id=130
Avatar billede zero_lock Nybegynder
19. marts 2009 - 11:44 #6
hvad skal du bruge en VPN server til?? der er jo FTP server i den...
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
10. maj 2009 - 18:59 #7
hvad med den her http://ocu.dk/public_files/psu/psu.htm
jeg har lavet 5 af dem og de kører aælle sammen suverænt. den jeg har linket til er den sidste og den er nu sat til salg. den kan alt det du har brug for og meget mere :)
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
10. maj 2009 - 19:01 #8
hov det skulle bare have været en kommentar :D