Avatar billede moenbo Nybegynder
16. marts 2009 - 14:15 Der er 2 kommentarer

Skrivebordsikoner

Det kan godt være det er et dumt spørgsmål, men er det sandt at jo flere ikoner der er på skrivebordet, jo længere er computeren om at starte op?
Avatar billede enriko Nybegynder
16. marts 2009 - 21:10 #1
Det har jeg også hørt før, men  flere ikoner afspejler til flere programmer der er installeret på din computer, og flere computer er ligemed en lidt langsommere pc , hvilket vi alle kender.

For at minimere opstart tiden på din pc , skal du fravælge så mange programmer som muligt i listen af programmer der skal køre i baggrunden når din pc starter op.

Det kan man gøre ved mange programmer, Man kan  blot taste også noget i "Kør" kommandoen , men jeg ved ikke hvor du er med computer .

du kan også bruge den her program som kan bruges til mange ting.

http://www.pcworld.dk/download/48/1338
hent og installer EASYCLEANER 2.0

tryk på START , så får du listen af alle programmer der starter op , så tryk på et program på listen og tryk på slet nederst.

Men husk at ikke slette SYSTEM32 eller windows filerne. de programmer der bruges til starte windows op , skal man helst holde sig fra.

De er kun programmer som du selv har installeret , skal du slette fra listen , det kan være winamp , adobe reader, msn , skype billed, programmer, musik programmer osv osv.
17. marts 2009 - 00:08 #2
(Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar *G*)

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.