Avatar billede sannedamkjaer Nybegynder
15. marts 2009 - 22:46 Der er 1 kommentar

hvordan forbinder jeg ipod touch til trådløs router

Hejsa

Mine børn har lige købt en ipod touch, og vil gerne på nettet herhjemme. Men det kan de ikke komme. Vi har en trådløs router, Level One WBR3408 - og det går fint med at komme på nettet med bærbare computere, og med kabel.
Når de er i skolen, går det fint med at komme på nettet, bare ikke her hos os, hvad skal man gøre for at få forbindelse ? det er vel noget med MAC eller sådan ? - men jeg har ikke en døjt forstand på det.

mange hilsner fra
Sanne Damkjær
Avatar billede aksel3 Nybegynder
16. marts 2009 - 09:55 #1
Kære Sanne,

under indstillinger på Ipod touch findes en mappe som hedder Wi-fi, åben denne og vælg Wi-fi samt vælg før tilslutning. Nu skulle alle de trådløse netværk der er i jeres område komme, vælg jeres eget og tast koden til jeres eget netværk. fremover husker Ipod touchen selv dette.

Du kan også købe en Airport express hos f.eks. fona, denne koster 695,- dette gør det muligt at sidde i sofaen og afvikle musik fra ipod direkte på jeres eget musikanlæg trådløst.

Håber du kan bruge svaret.

Hilsen
Aksel