Avatar billede Pwnz0rdude Nybegynder
15. marts 2009 - 19:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde 192.168.1.254

Hej alle brugere på Eksperten.

Jeg vil meget gerne have konfigureret og opsat min router helt korrekt, men hver gang jeg prøver at connecte til dens ip, 192.168.1.254 (som angivet i manualen) får jeg en "Siden kan ikke vises"-meddelese. Jeg har prøvet at resette routeren men dette hjalp heller ikke.

Router model: Billion (BiPAC) 5200G R5.

Håber nogle kan hjælpe.

- Jonathan
Avatar billede aners Nybegynder
15. marts 2009 - 19:48 #1
Får du tildelt ip-nummer fra din router?

Lad os antage at du får 192.168.1.1/24 og stadig ikke kan nå din router på .254, så kontroller om den rent faktisk HAR dette nummer - dette kan du gøre ved at se om du får tildelt et nummer på din gateway (gateway'en vil i dette tilfælde være din router).
Avatar billede Pwnz0rdude Nybegynder
15. marts 2009 - 19:50 #2
Og hvordan kontrollerer jeg dette :) ?
Avatar billede aners Nybegynder
15. marts 2009 - 19:51 #3
Som jeg lige skrev...

<klip>
"dette kan du gøre ved at se om du får tildelt et nummer på din gateway (gateway'en vil i dette tilfælde være din router)."
</klip>
Avatar billede Pwnz0rdude Nybegynder
15. marts 2009 - 19:53 #4
Hvor ser jeg om jeg har fået tildelt et nummer?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
15. marts 2009 - 19:55 #5
du kan se hvad din gateway er ved at trykke windowstast + r , så du får et kør vindue frem, og i det vindue skriver du CMD - for at komme ind i command boksen, og i den boks skriver du så: Ipconfig /All

og så kommer der en hel masse oplysninger om mac adresser osv.
og der kan du se din gateway
Avatar billede aners Nybegynder
15. marts 2009 - 19:55 #6
Start > Kør > skriv 'cmd' (uden apostroffer) tryk enter

Skriv: ipconfig
Avatar billede Pwnz0rdude Nybegynder
15. marts 2009 - 19:56 #7
Kan i lige pointere hvad det er jeg skal lede efter :)?
Avatar billede aners Nybegynder
15. marts 2009 - 19:57 #8
Held og lykke, det her orker jeg ikke lige.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
15. marts 2009 - 19:58 #9
der står en " standard gateway" dette er sådan set dit nr på din router
Avatar billede Pwnz0rdude Nybegynder
15. marts 2009 - 20:13 #10
Standardgateway:

Stadig - Siden kan ikke vises.
Avatar billede staever Nybegynder
15. marts 2009 - 21:11 #11
Hej ...

Det ser ud som om du får din IP fra din internetudbyder og ikke fra din egen router. Har du sat din router ordentligt til? altså sat dit internet i din WAN port og alle lokale PC'ere i LAN portene?

/Steffen
Avatar billede bljensen Nybegynder
26. marts 2009 - 21:40 #12
Har du fået det til at virke?