Avatar billede helle_rasmuss1 Nybegynder
15. marts 2009 - 16:26 Der er 9 kommentarer

Hvilken ekstern harddisk skal jeg vælge?

Hej!

Jeg har en MacBook og vil gerne have en ekstern harddisk. Jeg skal ikke bruge den til noget fancy, vil bare gerne have mine dokumenter, billeder osv. to steder for en sikkerheds skyld. En ting den gerne må have, er en funktion der gør at den af sig selv løbende gemmer det nye jeg har lavet "siden sidst", så alting ikke skal læses ind hver gang.

Så alt i alt, hvilken vil være god til mit behov?

Mvh

Helle
Avatar billede egonspock Seniormester
15. marts 2009 - 19:26 #1
Du køber bare en du synes om, gerne mindst en 2-3 gange større end din indbyggede. Når du sætter den i, sørger Time Machine for at tage det backup, der skal tages. Første gang Time Machine kører, tager det ret lang tid, men de efterfølgende opdateringer af backuppen går stærkt:

http://www.apple.com/dk/macosx/features/timemachine.html
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
21. marts 2009 - 01:43 #2
ekstra lagerplads koster stort set ingenting idag, så det bare vælge fra den nærmeste hylde, der er masser af farver og former at vælge imellem.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
21. marts 2009 - 01:44 #3
og uanset hvad du vælger, så kan det bruges med tids maskinen, den er kompatibelt med andet end apple udstyr.
Avatar billede splitbus Nybegynder
21. marts 2009 - 10:24 #4
Jeg har købt en billig (699,- for 1 TB), har dog fortrudt lidt, da den kræver seperat strømforsyning.

Det er smartere med dem der får strøm via USB. Nok lidt dyrere men nemmere, MEGET :)
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
24. marts 2009 - 23:02 #5
hehe ja, der kan du el. få en 250/320gb fra lacie til under en plov.
Avatar billede splitbus Nybegynder
22. oktober 2009 - 02:55 #6
.
Avatar billede splitbus Nybegynder
22. oktober 2009 - 02:56 #7
..
Avatar billede splitbus Nybegynder
22. oktober 2009 - 02:56 #8
...
Avatar billede splitbus Nybegynder
22. oktober 2009 - 02:56 #9
Vil I ligge svar, så vi kan lukke ?