Avatar billede alange Nybegynder
15. marts 2009 - 16:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Static IP - Windows 2003 server - Dial in - VPN

Hej,

Jeg har en win2003 server hvor jeg forsøger at give en bruger lov til at lave en VPN forbindelse til firmaet. Jeg vil gerne begrænse det, så der kun kan oprettes forbindelse fra hans privat hjem. Dette formoder jeg kan gøres ved at skrive en ip adresse i feltet "Static IP" under fanebladet "dial in" i AD. Dog har jeg testet det på mig selv ved at skrive en helt tilfældig IP og derefter forsøgt at oprette en VPN forbindelse fra en anden forbindelse med en anden IP. Dette kunne jeg sagtens. Hvilket altså betyder at det umiddelbart ikke virker. Nogle der kan hjælpe mig med dette?

På forhånd tak.
Avatar billede serverservice Praktikant
17. marts 2009 - 23:52 #1
Jeg mener du skal lave en rras policy som kun tillader hans hjemme-ip til vpn . Jeg har dog ikke lavet den løsning før så det er udfra min viden.
Avatar billede serverservice Praktikant
18. marts 2009 - 14:22 #2
Men jeg forstår ikke dit valg
Han har jo adgang til serveren hjemmefra så er det vel ikke noget problem at han har det andre steder også - med andre ord jeg kan ikke se hvad du vil opnå med det ?
Serveren er beskyttet af hans begrænsede brugerkonto med login og der er sat vpn på hans konto. Jeg kan ikke lige se hvad skulle være problemet med at han har adgang andre steder fra - det er kun en fordel ,men det er selvfølgelig dig der vælger din løsning.
Avatar billede alange Nybegynder
25. januar 2011 - 18:24 #3
i