Avatar billede piopakk Nybegynder
14. marts 2009 - 12:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvor længe understøtter Intel deres Core i7

Hejsa,

Jeg overvejer at opgradere til ny processor og evt. også bundkort, for at få mere spil ydelse.

Intels Core i7 ser lovende ud, men er stadig ret dyr. Og jeg ved ikke hvor længe Intel understøtter standarden..
Ville være æv hvis man købte i7 bundkort og så understøttes det ikke længere om et år fordi en nyere standard erstatter den.

Har også hørt om mainstream Core i5 der kommer til sommer. Til billigere penge, men en helt anden socket, der kræver nyt bundkort igen.

Hvilken Intel type skal jeg satse på, hvis jeg ikke vil skifte bundkort igen inden for overskuelig tid. Vil blot gerne kunne udskifte CPU indimellem.

Pt. har jeg et P65 bundkort med en Core 2 duo E6400.

Tak!
Avatar billede fluse Nybegynder
14. marts 2009 - 14:46 #1
Socket LGA1366 som Core i7 jo bruger er helt sprit ny, mere eller mindre. Og man må formode at der vil blive lavet CPU'er til denne sokel i et pænt stykke tid endnu. Jeg vil tro omkring 4 år ud i fremtiden.

Men! det er slet ikke det samme som at et socket 1366 bundkort købt nu, ville kunne bruge en socket 1366 CPU udgivet om 2-3 år for det kan det sansynligvis ikke pga. en masse andre ting.

Jeg tror ærlig talt at du ser forkert på det, for det du gerne vil ha er en fremtids sikret computer og det findes ikke nu, og det kommer aldrig til at findes!!!

Regn ud hvor meget du vil bruge på en computer, og hvor lang tid den skal være god nok. Og køb så en computer der lever op til det(hvis muligt, eller må man jo revurdere sit budget), i stedet for at købe en nu og forvente at den skal opgraderes om 1 år.

Desuden burde en Core i7 være hurtig nok til at håndtere ALT hvad du smider efter den de næste 3-4år, og behøver slet ikke blive opgraderet.

Fluse
Avatar billede piopakk Nybegynder
14. marts 2009 - 17:20 #2
Nu har jeg siddet med LGA775 socket i 2½ år og jeg kan stadigvæk købe core 2 CPU'er. Det er i mine øjne fremtidssikret, når man tænker på hvor hurtig udviklingen går.
Så jeg ønsker at købe noget der holder i 2-3 år igen. Og det er det jeg ikke ved med core i7 setup'et...

For samtidig kommer der jo til sommer en Core i5. Og hvis den ender med at blive den næste 'Core 2' som Intel understøtter, så er det den jeg ville købe. Men det ved jeg ikke om den gør.

Core i7 er jo top serien af Intels nye line-up. Hvis bare der var papir på at Intel ville understøtte Socket 1366 i 2 år frem, så ville det være et købsargument for mig. Men det vides vel ikke? Jeg kan selv stille formodninger op, men dem kommer jeg desværre ikke så langt med.

Det jo mange penge at smide efter et X58 bundkort, hvis det så viser sig ikke at understøtte kommende CPU'er om allerede et år.
Avatar billede piopakk Nybegynder
26. december 2009 - 18:40 #3
hm