Avatar billede charley78 Novice
14. marts 2009 - 11:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

vil gerne se html-fil på anden side, hvordan?

http://www.yes-yes.dk/Digebo/ vil jeg gerne vise en kalender der er lavet i excel og gemt som html-fil.
Siden er uploadet (http://www.yes-yes.dk/Digebo/kalender-2009.htm)
Hvordan er det lige jeg skkriver koderne ind, sådan at jeg i tabelcellen ser kalenderen?
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
14. marts 2009 - 11:48 #1
Det kan gøres på et par forskellige måder. F.eks.
html:
<iframe src="kalender-2009.htm" width="400" height="400"
    scrolling="auto" frameborder="1">
  [Din browser understøtter ikke frames. Få dig en ny,
  eller <a href="kalender-2009.htm">klik her.</a>]
</iframe>

php:
<?php include("kalender-2009.htm"); ?>

asp:
<!--#include file="kalender-2009.htm"-->
Avatar billede charley78 Novice
14. marts 2009 - 12:12 #2
- ja, det tør nok siges. Det er altså 3 eksempler du har nedfældet kan jeg se.
Mange tak!

Det måtte da være et svar! Vil du svare, så du kan få points?
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
14. marts 2009 - 12:51 #3
Husk at php skal gemmes som .php
og at asp skal gemmes som .shtml eller .asp
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
14. marts 2009 - 17:41 #4
Svar.

@Andreas13_fam: Man kan sagtens inkluderer html-filer med php. Ved ikke med ASP.
Avatar billede zips Juniormester
14. marts 2009 - 18:41 #5
I dette tilfælde kan der KUN bruges iframe, da den html side som skal indsættes også indeholder head og body og iøvrigt er en gang kode snask som man får ved at gemme en excel fil som html
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
14. marts 2009 - 19:52 #6
Eller man kan fjerne overflødige tags, såsom head og body?
Avatar billede zips Juniormester
14. marts 2009 - 20:05 #7
At fjerne head og body hjælper ikke meget, da slet ikke når css også er i filen, samt link til andre filer, så der skal ændres meget i den fil for at få det til at virke i en include.

Og valider siden er helt til grin http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.yes-yes.dk%2FDigebo%2Fkalender-2009.html
Avatar billede charley78 Novice
15. marts 2009 - 15:28 #8
Tak! :o)
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
16. marts 2009 - 10:54 #9
Zips@ Da klart man så skal flytte css-link og andet vigtigt over i index.php header, men da ingen grund til at have header & body mm. i kalender.html.
Avatar billede zips Juniormester
16. marts 2009 - 16:45 #10
@wormsk8 da spørgesmålet går på at gemme en excel fil som html og indsætte den på siden, kunne det tyde på at den som skal styre kalender ikke ved noget om html siden den skal laves i excel, for hvis man kunne bare en lille smule html ville det være meget nemmere at lave den i ren html i stedet for det kode snask man få ved at gemme excel som html :-)