Avatar billede svennept Praktikant
13. marts 2009 - 12:12 Der er 2 kommentarer

Netværksharddisk

Jeg kunne godt tænke mig en NAS for at få lidt orden på div lagermedier og backups (raid).
Min laptop (Asus L 3) har kun en HD på 60 GB og en flok USB sticks eller en udskøn ekstern USB HD, er vel ikke det mest optimale?
Men det rejser jo en hel del spørgsmål:

Kan den bruges som en trådløs router?
Kan den bruges som printserver? Evt via Bluetooth?
Kan den bruges som internetserver?
Hvad nyt hardware skal der indkøbes? Fx ny router eller kan man bruge den box, internetudbyderen leverede?
Kan der streames direkte til et TV? I så fald hvilket TV og hvordan?
Kan min Sony-Ericsson C905 "tale" med den?
Kan den hoste en privat webpage?

Jeg har kun én PC i huset, men et par venner kommer her jævnligt. Kan de så connectes op, uden for meget bøvl?
Kan de, og andre, sende filer til mig via apparatet, hjemme fra dem selv?

Spørgsmålene er mange, især når man man måske ikke er helt nørdet :-)

Jeg har kik på en Netgear ReadyNAS Duo RND2000.

Er det noget brugbart?

Og ville 2x500GB Baracuda HD'er være en tilpas udrustning?
Avatar billede newcommer Nybegynder
13. marts 2009 - 13:25 #1
Måske kan du få nytte af denne artikel.
http://www.pcworld.dk/art/7833?a=block&i=74
Avatar billede svennept Praktikant
13. marts 2009 - 15:07 #2
Tak skal du ha'
Jeg prøver at nærlæse lidt