Avatar billede little_kim86 Nybegynder
13. marts 2009 - 00:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stream blu ray film fra nas til fladskærm

Jeg har leget lidt med tanket, om det er muligt at streame blu ray film fra en nas server til en fladskærm med netværksindgang over et trådløs N netværk?

Er der evt. nogle der har erfaringer med det. Kan fladskærme med netværks indgang afspille streamede blu ray film?

//Kim
Avatar billede coderdk Praktikant
13. marts 2009 - 01:46 #1
Teoretisk ja, blu-ray har vist et loft på 40 Mbps, og N-draft har et loft på 300 Mbps, men som wireless nu er er den typisk en del lavere, men selv 100 Mbps er nok til at streame en blu-ray.

Så er der spørgsmålet, om der findes et TV der kan modtage en blu-ray stream, evt. som ISO - Det er der nok ikke mange der kan - Blu-ray bruger nemlig også java til menuerne - Så mit gæt er, at du nok skal rippe fra blu-ray til noget andet (.TS-stream?)
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
13. marts 2009 - 03:52 #2
Ja det er lige det med om fjernsynet kan modtage dem. Men kan de fleste nas godt udsende et blu ray stream signal? Hvis vi f.eks tager Sony Bravia ville de kunne modtage et sådan stream signal? De kan jo modtage Upnp?
Avatar billede coderdk Praktikant
13. marts 2009 - 05:49 #3
Jeg ved desværre ikke nok om dette...
Avatar billede aners Nybegynder
15. marts 2009 - 15:02 #4
Kig på WHDMI, det kan flytte HDMI trådløst: http://www.ramelectronics.net/audio-video/hdmi/cables-accessories/hdmi-wireless-extenders/gefen-wireless-hdmi-extender-gefen-ext-whdmi/prodEXTWHDMI.html

Af afspillere (til afspilning af div. medieformater som Matroska, XViD, DiVX, MPEG2(dvd) osv) kan jeg varmt anbefale DViCO TViX: http://www.tvix.co.kr/eng/

TViX'en kan dog ikke afspille Bluray, da der ikke er noget optisk drev - men hvis du har mod på det, kan du rippe indholdet og afspille det fra en disk (evt. intern disk i TViX'en)
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
15. marts 2009 - 19:01 #5
Det var nu ikke spørgsmålet om der var andre ting der kunne det, min interesse ligger i en NAS og om den kan?
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
21. januar 2010 - 11:48 #6
Lukker, intet hjælp.