Avatar billede Funkymarcher Nybegynder
12. marts 2009 - 20:22 Der er 1 kommentar

Problemer med netværk på kollegiet.... :O/

Hej Eksperter! :O)

Jeg er lidt irriteret over nettet på det kollegie jeg bor på. Jeg kommer på nettet med et usb netkort, med hvilket jeg kobler mig på kollegiets trådløse router.

Hastigheden lader til at være ok til almidelig webbrowsing, men jeg kan ikke spille nogle af de spil o.lign, jeg har, over internettet.

Jeg kunne f.eks. godt tænke mig at se hvad Second Life er for noget, men det kan jeg ikke komme til. Det er bare et eksempel på en af de probs jeg har haft.

Det virker som om at der sagtens kan komme traffik "IND" på min computer (desværre også den uønskede af slagsen - heldigvis har jeg dog et godt firewall/antivirusprogram) men ikke UD.

Hvad skal jeg gøre?

Mvh. Funkymarcher :O)
Avatar billede McAsh Nybegynder
15. marts 2009 - 21:38 #1
Tjek med netværksadministratoren, hvilken forbindelse det er..

Til gaming er den væsentligste del af din internetforbindelse upload-hastigheden, da du sender informationer ud, så jo højere den er, jo federe er det at game..

Men noget helt andet er, at trådløst netværk ikke spiller otimalt til gaming, da der gerne er for meget forsinkelse på. Og på et kollegie er man jo nogle stykker om at dele forbindelsen :)