Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
12. marts 2009 - 16:57 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

EEE PC download?

Jeg har fået en skolepc fra mærket asus, den hedder EEE PC 701sd version Linux.

Nå men jeg kan åbenbart ikke downloade på den, altså når jeg downloader java til maskinen så kan jeg ikke af en eller anden grund, hvad er det jeg gør forkert, eller er der noget man skal downloade før det?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. marts 2009 - 17:09 #1
Nu husker du vel at downloade java til Linux?
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
12. marts 2009 - 17:18 #2
jada selvfølgelig.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2009 - 17:21 #3
Du kan ikke downloade JAVA?? kan du downloade andet??
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
12. marts 2009 - 17:43 #4
jeg kan ikke downloade noget overhovedet.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2009 - 17:46 #5
Hvad sker der når du forsøger??
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
12. marts 2009 - 17:56 #6
Altså hvis jeg downloader via. EEE download. får jeg altid den her besked.
http://img259.imageshack.us/img259/3219/snapshot1s.png

Og hvis jeg downloader fra en hjemmeside så ved jeg ikke helt hvad der går galt men altså, det er noget med jeg skal åbne en fil som jeg ikke har.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2009 - 18:29 #7
Prøv nu i browseren at skrive www.helgec.dk/insert.iso og lad mig så få den korrekte fejlmelding -
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
12. marts 2009 - 18:35 #8
Så siger den jeg skal gemme filen, og det gør jeg, åbne den kan jeg ikke.

Og ja altså jeg kan ikke andet end at få den ned på min computer.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2009 - 18:38 #9
Naturligvis skal du ikke åbne en ISO fil, men du kan altså gody downloade filen ??
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
12. marts 2009 - 18:41 #10
den er nede på computeren ja.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2009 - 18:52 #11
Jamen så er jeg bange for at jeg har misforstået noget - du skriver jo "Nå men jeg kan åbenbart ikke downloade på den" og det kan du jo så du må forklare dig lidt nærmere hvis jeg skal hjælpe
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
12. marts 2009 - 18:59 #12
ok prøver at gå lidt mere i detaljer.

jeg har jo den her computer men det er ikke det normale linux. så man downloader på en kompliceret måde, hvis man downloader direkte fra en hjemmeside, så får man en fil til at ligge i ens download cartotec eller noget, men man kan ikke downloade filen færdig, det er som om den blokere. eller at jeg mangler noget.

Hvis jeg skal downloade via. Eee Download så kommer der en fejlmeddelelse lige inden downloadet er færdigt og fulendt.

Jeg går udfra at computeren kun kan downloade via. Eee Download hvilket også er logisk nok da det jo ikke er en udbredet linux version, og derfor er ikke særlig mange programmer klar til dette.

Og nu spørger jeg hvordan fixer jeg fejlmeddelelsen?
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2009 - 19:06 #13
"Jeg går udfra at computeren kun kan downloade via. Eee Download" Du har da lige downloadet fra min hjemmeside helt uden problemer

"Og nu spørger jeg hvordan fixer jeg fejlmeddelelsen" Hvad ligger der i omtalte mappe lige nu ??
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
12. marts 2009 - 19:10 #14
Jaja men altså jeg downloader en fil, det er jo ikke det samme som at downloade et program?

jeg ved ikke hvordan jeg skal komme ind i mappen der?
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2009 - 19:17 #15
"Jaja men altså jeg downloader en fil, det er jo ikke det samme som at downloade et program?" Det er fuldstændig det samme du downloader jo også et program som en fil - prøv at giv mig et link til en af de filer / programmer du har problemer med
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
12. marts 2009 - 19:27 #16
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
12. marts 2009 - 19:28 #17
Når jeg downloader opera får jeg den samme fejlmeddelelse som vist højere oppe.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2009 - 19:46 #18
Er du sikker på at det er den korrekte fil (Debian fil) filen er Zippet har du prøvet at vælge "Åbn" med dit Zip program - har du ikke mulighed for at vælge en an destination til at gemme filen f.eks. /home/brugernavn
Jeg har downloadet og udpakket den fil du linker til og det er ikke den letteste sag at installere omtalte fil hvis du er helt grøn udi Linux, det lyder simpelhen forkert at dit Linux system er så bøvlet at arbejde med.
Hvis det er meget vigtigt for dig med en anden browser så brænd en Live cd ud fra den ISO fil jeg linkede til  og brug den til at downloade en anden browser
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
12. marts 2009 - 19:52 #19
Altså måske burde jeg bare køre windows ind. fordi der er heller ikke noget cd drev. Det er mega besværligt at downloade via. det her xandros, hvorfor har eee ikke bare kørt ubunto ind?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. marts 2009 - 19:59 #20
Hvis du giver helt op, så er der her en guide til installation af xp i en slanket udgave:

http://www.owner.dk/asus-eee-xp-install-guide
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2009 - 20:04 #21
Eller prøv at oprette dit spørgsmål her http://www.linuxin.dk/ jeg kender og bruger Linux men kender ikke det Linux halløj der er på din computer
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2009 - 20:07 #22
Du kan se hvordan du installerer XP fra USB på http://www.helgec.dk/xp_fra_usb.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. marts 2009 - 20:53 #23
hvorfor har eee ikke bare kørt ubunto ind

Fordi den version der kører på den nu er specielt udviklet til maskinen og fylder ikke så meget og har færre krav til hardwaren.
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
12. marts 2009 - 22:25 #24
Ja ok. Men tak for hjælpen allesammen. Smid evt. svar.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
13. marts 2009 - 07:10 #25
Jeg springer over, tak :)
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
13. marts 2009 - 21:17 #26
Den downloader nu, det viste sig at der var en kode jeg skulle skrive ind på pc'en. Men jeg tror stadigvæk der er en anden måde jeg kan downloade på, jeg mangler bare et program til det.

Men jeg kan ihvertfald downloade over EEE Download :D
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
23. april 2009 - 22:06 #27
Ingen svar så tager dem da selv.