Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2001 - 23:43 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke åbne brugermapper

På win2k server PDC køres active directory.
Der er oprettet 3 grupper admin, elever, lærer.
I disse grupper er der oprettet brugere.
Ved hjælp af group policy har jeg redirectet stien til elevernes dokument mappe:
\\\\servernavn\\dokumenter\\%username%
Mapperne bliver også oprette ok.
Men når jeg så som administrator forsøger at åbne mapperne og se indholdet får jeg en access denied smidt i hovedet.
Eleverne kan godt se indholdet af mapperne.
I NT blev administratoren da altid medtaget i security for sådanne mapper.
Hvad er der galt?
Avatar billede well_r Nybegynder
04. juli 2001 - 23:45 #1
Oprettelsesdato 1999-03-31 00:00:00
Point ved oprettelse 300
Point opsparet (826 dage * 5 point) 4130
Point tjent 0
Point brugt 0
Point ude 350
Banner Point 0
I alt 4080

*LOL*..sikke aktiv du er :o)
Avatar billede egon-pedersen Nybegynder
04. juli 2001 - 23:47 #2
i win 2000, skulle du også automatisk have adgang, måske er der ændret i andre mapper i roden af drevet, noget som inkluderer adm.

Er det som administrator, eller er det med et andet brugernavn med som medlem af administratorgruppen
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juli 2001 - 23:49 #3
Kan du se properties på mapperne fra en elev ellers login?
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juli 2001 - 23:50 #4
ellers= eller lærers
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2001 - 23:52 #5
Det er som administrator jeg er logget ind.
Jeg får en lille advarsel frem på skærmen om at jeg ikke kan ændre security settings for denne mappe hvis jeg vælger properties.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juli 2001 - 23:56 #6
Ja, jeg er klar over at du logger ind som admin, men jeg tænkte på at du skulle logge dig på som f.eks.lærer og se properties, for at se om admin er nævnt!
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2001 - 23:57 #7
Det er han.
Avatar billede egon-pedersen Nybegynder
04. juli 2001 - 23:59 #8
der har vel ikke været en lille hacker inde og ændre på admins rettigheder :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2001 - 00:02 #9
Nej der er jo sommerferie så eleverne er her ikke win2k serveren er lige blevet installeret der er ikke nogen brugere endnu.
Problemet er at de bruger mapper win2k opretter kun kan ses af brugeren selv. Hvordan ændres dette?
Avatar billede egon-pedersen Nybegynder
05. juli 2001 - 00:04 #10
er vi henne og snakke om virtuelle mapper nu???
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juli 2001 - 00:04 #11
Er der så ikke nogle felter der alle skal være krydset af, så admin får adgang til at læse og skrive og ændre på mappens indhold!
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2001 - 00:09 #12
Altså i group policy kan man ændre forskelige mappers placering f.eks. dokumentmappen, skrivebordet, applikationsdata m.v.
Jeg har lavet et share: data
Jeg vælger så at redirecte de nævnte mapper til: \\\\servernavn\\data\\%username%
Og så er der lukket for admin.
Hvorfor og hvordan ændres dette.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2001 - 00:18 #13
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juli 2001 - 00:20 #14
Er det noget der kan bruges?

Tips & Tricks
Redigér brugernavn og organisation

Hvis du ved et uheld er kommet til at indtaste forkerte oplysninger om bruger og organisation under installationen af Windows har du ikke umiddelbart mulighed for at rette dette, hverken i kontrolpanelet eller under oplysninger om computeren.

Flere programmer bruger denne information som standard under deres egen installation, og derfor bliver de forkerte oplysninger hurtigt spredt.

Måden du kan ændre disse oplysninger på, er via registreringsdatabasen.

Åbn regedit

Gå til : HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\CurrentVersion\\

I højre side finder du de to værdier :
RegisteredOwner og
RegisteredOrganization

Dobbeltklik og de er lige til at redigere !

Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2001 - 00:22 #16
Nej helt hen i skoven desværre.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2001 - 00:24 #17
Tak for hjælpen space
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2001 - 00:26 #18
np

takker for points
Avatar billede egon-pedersen Nybegynder
05. juli 2001 - 00:27 #19
hvor under:
http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/planning/management/userdata.asp
står det.

Vil godt nok hjem, men Eric tager over selv om du har givet ham 1000 minus point i dit andet spørgsmål.
Håber det er iorden (det er sgu alligevel ham der har kørt \"showet\" her, og ikke mig)
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juli 2001 - 00:27 #20
Takker for points ;o)
Der var ikke megen hjælp at hente eller hvad?
Avatar billede egon-pedersen Nybegynder
05. juli 2001 - 00:27 #21
ups for sent