Avatar billede badal Nybegynder
12. marts 2009 - 10:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Web hotel

Jeg har købt et udenlandsk domain .pk

Mit problem er nu at jeg ikke kan finde et web hotel til domænet.

Jeg har snakket med unoeuro.com, men de vil kun hoste de udenlandske domæner man kan købe hos dem.

Så lige nu peger domænet på min hjemmecomputer vha. gratis dns.

ER der nogen der kender et web hotel, hvor jeg kan få hostet domænet?

Jeg skal bruge MSSQL/MySQL og ASP.NET.
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. marts 2009 - 10:54 #1
gigahost har i hvert fald tidligere haft mulighed for det. Måske er det ikke med nu, men så plejer de at oprette muligheden.

Ellers måske wwi.dk
Avatar billede s_f Nybegynder
12. marts 2009 - 11:13 #2
Er det ikke fint nok at DNS for domænet bliver "hosted" ved gratis dns og så kunne domænet pege på en webserver / et webhotel du køber?

Ellers mig der misforstår noget?
Avatar billede badal Nybegynder
12. marts 2009 - 11:18 #3
s_f... det er også sådan noget ligende jeg tænkte på... men ved ikke hvordan og hvorledes at jeg skal gøre det.

F.eks. hvis jeg skal bruge denne mulighed overfor unoeuro web hotel. Jeg har allerede et hotel der
Avatar billede s_f Nybegynder
12. marts 2009 - 11:28 #4
Okay, jeg kender da heller ikke nogen udbydere jeg ved understøtter det, har aldrig haft brug for det. Må kunne bare ikke forstille mig at dette ikke skulle være muligt for dem.

Udbyderen skal vel bare oprette en virtual host der passer med dit domæne. Prøv at forhør dig hos div udbydere
Avatar billede badal Nybegynder
12. marts 2009 - 11:50 #5
Jeg har lige forspurgt unoeuro, men de vil kun hoste de demæner man kan se på deres hjemmeside.

jeg forslog også løsning med DNS men det vil de helere ikke.
Avatar billede badal Nybegynder
12. marts 2009 - 11:52 #6
Hvis jeg ikke kan finde på andre løsninger kan det være at jeg hoster siden selv
Avatar billede osigaard Nybegynder
12. marts 2009 - 11:57 #7
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. marts 2009 - 12:26 #8
man skal som udgangspunkt vælge lowhost fra, deres systemer er sat op til at de selv skal styre DNSen ofte eller at de kun tilbyder et begrænset antal domæner.

Der er ikke mange penge til at afvige fra deres normale koncept selvom det er en lille ting.

Du kan også spørge webhot.dk
Avatar billede badal Nybegynder
12. marts 2009 - 13:25 #9
bacardill ... det har du ret i. Deres løsning kører sikkert helt automatisk.

Jeg har kigget på WebHot.dk.. ser godt ud, men prisen er dog en smulle højere. <100 kr per mdr. sigter jeg efter.

domain direct har desværre ikke asp.net.
Avatar billede folmani Nybegynder
12. marts 2009 - 16:25 #10
Du er yderst velkommen hos Surftown! Vi kan uden problemer hoste domænet, men selve fornyelsen af domænet kan jeg ikke klare....
Avatar billede badal Nybegynder
12. marts 2009 - 16:36 #11
Hej Folmani

Det lyder supert. Fornyelse af domæne kan jeg godt selv klare. Skal blot bruge et webhotel :)

Jeg har lige kigget på surftown og det opfylder alle de krav jeg har.

Og jeg går ud fra at jeg under køb skal vælge "Bestil uden domæne - hvis du selv ønsker at overføre dit domæne"?

Hvis det er sådan så er det virkeligt fleksibelt system surftown har :)
Avatar billede folmani Nybegynder
12. marts 2009 - 17:09 #12
Og jeg går ud fra at jeg under køb skal vælge "Bestil uden domæne - hvis du selv ønsker at overføre dit domæne"? = LIGE PRÆCIS
Avatar billede badal Nybegynder
29. marts 2010 - 15:28 #13
lukker