Avatar billede raevdal Nybegynder
12. marts 2009 - 00:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Redigere Sharepointside i Internet Explorer

Hejsa

Jeg har fået et mindre problem.
På min win XP pro maskine med IE 7 kan jeg ikke længere redigere Sharepoint sider.
Det går fint fra ndre maskiner - og fra Firefox

Er der nogen der har nogle smarte tricks - elelr som kan guide mig i nærheden af det som skal rettes til

Har forsøgt med geninstallation af IE

På forhånd tak for hjælpen
/Ib
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2009 - 00:05 #1
Har du ikke allerede selv givet svaret: FF
Avatar billede raevdal Nybegynder
12. marts 2009 - 00:13 #2
Mener du at løsningen er at bruge Firefox - elelr at problmet er firefox?
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2009 - 00:26 #3
Ja at bruge en ordentlig browser, dette kunne fx være FF.
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2009 - 07:34 #4
FF er ikke mere en ordentlig browser end IE, de har lige mange særheder, fejl og gode tind - Sharepoint er endda et MS produkt så tvivler meget på at de bevidst går ud og laver sider der ikke fungerer i IE.

Det er ud fra de oplysninger du har givet lidt svært at give et rigtigt svar - er det editoren der ikke virker, kan du ikke logge ind, er javascript enabled eller...
Avatar billede raevdal Nybegynder
12. marts 2009 - 21:13 #5
Hejsa

Du har helt ret - jeg har vist ikke ruttet med oplysningerne .

Jeg kan ikke redigere en side - og der er tale om en Sharepoint 2003 server - jeg kan kun skifte mellem personlig og delt visning

Du har muligvis en pointe mht. til javascript - hvor er det jeg kan se dette?
Kan godt bruge Java på andre sider

Håber at ovenstående hjælper lidt
Avatar billede keysersoze Guru
17. marts 2009 - 21:50 #6
Der er forskel på java og javascript - du kan prøve at gå ind på min hjemmeside, undlade at udfylde formularfelter men bare trykke på "send" - får du en alert-boks frem er javascript ikke slået fra.

Det er desværre svært herfra at se hvad der kan være galt - du kan eventuelt prøve at nulstille alle indstillinger i IE (funktioner -> indstillinger), kigge efter fejl i browseren (fx javascript-fejl i form af et lille gult ikon nederst i venstre hjørne) samt tjekke computeren for diverse snavs (fx hijack-this log, ad-aware, virusscan osv).
Avatar billede raevdal Nybegynder
23. marts 2009 - 20:54 #7
Hejsa

Ja jeg indrømmer der ikke er mange oplysninger - men jeg føler mig også lidt på bar bund med at beskrive problemet
Jeg hælder måske også lidt til at der måske er kommet snavs på computeren. Jeg har faktisk besøgt en hjmmeside der var blevet hacked.

Jeg har besøgt din hjemmeside og får en boks frem der siger at formularen skal udfyldes før der trykkes Send
Avatar billede raevdal Nybegynder
23. marts 2009 - 22:22 #8
Hej keysersoze

Du fik mig på rette spor
Jeg kørte den store scannings-procedure som beskrevet af Fromsej i artikeldatabasen.

Nu kan jeg igen redigere Sharepointsider
Smider du et svar - så giver jeg point
Avatar billede keysersoze Guru
24. marts 2009 - 18:39 #9
det lyder godt - her et svar :)