Avatar billede syko Praktikant
11. marts 2009 - 16:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opdatere BIOS uden styresystem på harddisken?

Kort sagt.

Er dette muligt?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. marts 2009 - 16:50 #1
Kort sagt: Ja :)
Avatar billede why Nybegynder
11. marts 2009 - 16:57 #2
Jeg tror det thesheriff hentyder til, med sit korte og i øvrigt helt korrekte svar, er at du nok skal være lidt mere konkret hvis du vil have et svar du kan bruge til noget. Men det kan selvfølgelig også være at det bare var det. Og så er svaret jo som det allerede er nævnt: JA.
Avatar billede syko Praktikant
11. marts 2009 - 17:02 #3
Okay :) Har en en fremgangsmåde jeg kan bruge? :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. marts 2009 - 17:05 #4
Som nævnt af why, så skal vi altså bruge lidt flere info :)

Hvilket mobo drejer det sig om?
Avatar billede syko Praktikant
11. marts 2009 - 17:14 #5
Mobo? hmm :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. marts 2009 - 17:17 #6
Mobo = motherboard = bundkort.

Er du sikker på, at du ved hvad du foretager dig?
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2009 - 07:52 #7
der findes et program der kan fortælle dig alt om din pc og hvad den indeholder.

det hedder SIW og du skal hente standalone version.

http://www.gtopala.com/siw-download.html

til venstre.

m.v.h
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. juni 2009 - 13:39 #8
Start med at finde ud af, hvilken biosversion, der er installeret på din maskine. Find dernæstud af, hvilket bundkort, der sidder i din maskine, gå ind på producentens hjemmeside, se om der er en nyere version af din bios. Undersøg hvilke forbedringer/forandringer, der er lavet i den evt. nyere udgave. Er det noget du har brug for, hent den nyeste udgave, læs på siden, hvordan du skal opgradere, altså hvilken fremgangsmåde du skal benytte.
Generelt er det muligt, at opgradere bios ved hjælp af en bootdisk.
Denne disk indeholder styre/systemfiler, hvilket gør det muligt at boote maskinen uden at aktivere filer på harddisken, og herefter aktivere opgreaderingen.
/ptj_11
Avatar billede syko Praktikant
01. juni 2009 - 14:46 #9
ptj_ 11 skriv svar
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. juni 2009 - 19:10 #10
Svar
/ptj_11
Avatar billede syko Praktikant
26. juli 2009 - 19:21 #11
.