Avatar billede Nikolas Nybegynder
11. marts 2009 - 12:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP Skærmen går DØD

ER der virkelig ingen der kan hjælpe mig med dette problem:

Sort skærm
Min PC går nogen gange helt i sort.
Dette sker når jeg spiller visse 3D spil, pludselig går skærmen i sort og computeren lyder som om den holder op med at arbejde -Men den slukker ikke (ON/OFF knappen lyser stadig).
Hvad sker der???
Og hvad skal jeg gøre ved det???

Her er de oplysninger jeg kan finde om min computer:

Grafikkort: Asus Radeon 4850 top

Property          Value
Manufacturer      ASUSTeK Computer INC.
Model              Puffer2
Version            1.xx
Serial Number      X312345678

Chipset Vendor    Intel Corporation
Chipset Model      82915G/GV/GL/P/PL/GL Grantsdale Host Bridge/DRAM Controller
South Bridge      82801FB/FR ICH6/ICH6R LPC Interface Bridge
SMBus              Intel Corporation 82801FB ICH6 SMBus Controller @0400h

CPU                Intel Pentium 4 HT
Cpu Socket        LGA775 [CPU 1]
Processor Upgrade
Max CPU Speed      3800 MHz

System Slots      3 PCI

OnBoard devices
Ethernet (Enabled)
Sound (Enabled)
Video (Enabled)

Memory Summary
Capacity          1024 MBytes
Location          System board or motherboard
Maximum Capacity  4096 MBytes
Memory Slots      4
Error Correction  None
Name              Fysisk hukommelsesstak
Use                System memory

Warning!          Accuracy of DMI data cannot be guaranteed
Avatar billede hearnz Nybegynder
11. marts 2009 - 12:55 #1
Kunne godt lyde som om dit grafikkort er træt af det.

Prøv at "alt-tabbe" når det sker og se om du kommer ud i windows og får signal på slærmen på den måde.

Sker det kun i et bestemt spil eller sker det i alle?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2009 - 19:55 #2
Det er der nok, men du skal i hvert fald ikke bruge en kategori der ikke er til IT :)
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. marts 2009 - 23:27 #3
Det kan også være mangel på strøm. Hvor meget effekt er din powersupply på? Har problemet altid opstået, eller har computeren virket før? Er der nogle nye komponenter i computeren du har puttet i for nyligt?
Avatar billede Nikolas Nybegynder
13. marts 2009 - 00:06 #4
Problemet har været der hele tiden
-Hvordan finder jeg ud af hvilken effekt min powersupply er på?

Grafikkortet er nyt.
Avatar billede aaberg Nybegynder
13. marts 2009 - 08:16 #5
Hvis problemet også var der før du skiftede grafikkort, er det højest sandsynligt ikke det som ikke fungerer. Din power supply er et godt tip.

Hvordan tjekke hvilken effekt den er på? tja. Hvis du er heldig står det på den. Ellers står der sikkert et produktnummer på den, som du kan google. Hvis computeren er købt samlet (Altså, at du ikke selv har samlet den), står det muligvis i de originale specifikationer.
Avatar billede Nikolas Nybegynder
13. marts 2009 - 10:36 #6
Tak for hjælpen.
Her er oplysningerne om strømforsyningen:

Delta electronics
Model: DPS-300SB-1 B
300w
input 100v-127v ~/ 8A 47hz-63hz
200v-240v ~/4a
+5v/25A +3.3v/18A
+12v/19A -12v/0.8A
+5VSB/2A

+5v & 12v total output power can't exceed 268w
+3.3v " " 175w
Avatar billede Nikolas Nybegynder
13. marts 2009 - 10:54 #7
Hvis det er strømforsyningen hvilken kan du så anbefale at jeg køber -Er der forskellige fysiske størrelser man skal tage hensyn til???
Og hvor stor skal effekten være for at være en smule fremtidssikret også???
Avatar billede aaberg Nybegynder
13. marts 2009 - 11:08 #8
Jeg er ikke ekspert på området, men jeg kan skrive hvad jeg ved.

De fleste (Måske alle?) strømforsyninger til stationære computere er "ATX" strømforsyninger. ATX beskriver en standard på, hvilke mål og spændinger en strømforsyning og kabinet skal have. Så hvis du har et ATX kabinet (hvilket jeg tror alle har), så skal du købe en ATX strømforsyning, og så bør det passe sammen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Atx

Jeg vil tro at en 550W strømforsyning er rimeligt fremtidssikker for dit system. Måske du kan nøjes med en 400W (jeg er ikke sikker).

For at få bedre information om dette, bør du næsten spørge i den rigtige kategori.

Men prøv at finde ud af, hvad din gamle strømforsyning er på først.
Avatar billede Nikolas Nybegynder
13. marts 2009 - 13:03 #9
Tusind tak for svaret -Men tror du det er strømforsyningen???
Avatar billede Nikolas Nybegynder
13. marts 2009 - 13:04 #10
Og by the way ved du hvilken kategori jeg skal spørge i???
(jeg er noget af en nybegynder herinde)
Avatar billede aaberg Nybegynder
13. marts 2009 - 13:15 #11
Jeg vil tro at kategorien "Hardware -> PC" er et godt sted at spørge :-)

http://www.eksperten.dk/spm/Hardware/PC/
Avatar billede Nikolas Nybegynder
13. marts 2009 - 13:38 #12
hvordan får du mine point for dit svar???
Avatar billede aaberg Nybegynder
13. marts 2009 - 13:45 #13
Jeg lægger et svar (det kommer her).

Så skal du bare acceptere det. :-)