Avatar billede renebl Nybegynder
10. marts 2009 - 18:11 Der er 15 kommentarer

Nyt motherboard, startproblemer

Ja jeg har fået nyt bundkort da det gamle røg sig en tur.

Det er lykkes mig at få skiftet hele skidtet og få startet computeren (hvilket jeg ikke kunne med det gamle bundkort) men jeg er nu rendt ind i det problem at windows ikke vil starte.

Den kommer og klager over at der er fundet nyt hardware og den kan derfor ikke starte...

Det foreslås at boote med Windows cd og så kører "reparer computeren". Dette fik jeg ikke noget ud af, den sagde bare at fejlen ikke kunne rettes..

Hjælp plss
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 18:28 #1
Du har vel formateret efter du har skiftet bundkort?

Windows kan ikke finde ud af det hvis du pludseligt skifter bundkort på samme installation. Eller det er løgn, du kan jo være heldig. Men i 99% af tilfældene skal du formatere.
Avatar billede renebl Nybegynder
10. marts 2009 - 18:29 #2
For at gøre tingene endnu værre.

Jeg forsøgte som det jeg anså for sidste mulighed, hvilket var at forsøge at genskabe systemet fra sidste punkt hvor det virkede..

Det resulterede nu i at skærmen ikke registreres så jeg har ikke noget billede nu, så nu ved jeg simpelthen slet ikke hvad jeg skal stille op. Ingen forbedringer og intet billede..

Jeg er simpelthen så tæt på at give op
Avatar billede renebl Nybegynder
10. marts 2009 - 18:30 #3
Det var jeg skisme ikke klar over, troede jeg godt man kunne..

Ok jamen så har jeg nok bare ødelagt mere end nødvendigt ved at forsøge at gendanne...

Nogen ide om hvad jeg kan gøre for at få et billede igen?
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 18:38 #4
du har vel billede lige når du starter op?

det er først når du kommer i windows at billedet forsvinder ik?

Bare rolig du har ikke ødelagt noget :) det værste der kan ske er at du mister det data du havde på harddisken.
Avatar billede renebl Nybegynder
10. marts 2009 - 18:42 #5
Nej det er problemet, den registrerer slet ikke skærmen...

Så har intet billede på noget tidspunkt. Så er ikke muligt at formatere pt...
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 18:48 #6
:O

Det bør ikke være pga at du har gendannet systemet til et tidligere udgangspunkt. Det har jo kun noget med windows at gøre og du bør stadig kunne se noget før win starter op.

Nå men ..hmmmm

skete det lige efter du gendannede?

Har du eventuelt et andet grafikkort du kan sætte i og teste med? tvivler nu på det er dit grafikkort der er stået af, men lige nu har jeg svært ved at se hvad det ellers skulle være
Avatar billede renebl Nybegynder
10. marts 2009 - 19:05 #7
Det var jeg bange for at du ville sige

Nej jeg har ikke et andet, men hvorfor skulle det stå af lige der...

Jeg checkede desuden grafikkortet for kort tid siden den gang jeg skulle finde ud af om det var mit bundkort der skulle skiftes. Der virkede grafikkortet fint..
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 19:14 #8
Det ville undre mig meget hvis det var dit grafkort der var stået af. Det kan selvfølgelig ske når som helst...meeeen tror nu ikke det er det. medmindre det hele tiden har været grafkortet og ikke bundkortet.

Nå..

Hvordan gør din maskine når du tænder den?

siger den "beep" som den plejer? kan du høre at harddisken arbejder osv?
Avatar billede renebl Nybegynder
10. marts 2009 - 19:28 #9
Den gør helt som den plejer vil jeg sige. Kan godt nok ikke høre harddisken det larmer resten af maskinen for meget til.

Skærmen reagerer og der blinker "Analog" Digital", formentlig fordi den søger efter en af de to sinagler. Efter en tre gange af hver, så stopper den og forbliver sort.

Jeg har forsøgt at fjerne grafikkortet og starte og sætte det i igen og starte. Aner ikke hvorfor det skulle hjælpe, men skulle jo prøve noget. hjalp ikke

Sætter stor pris på din indsats
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 19:51 #10
det lyder meget som et dødt grafikkort må jeg sige :( kender du ikke en du kan låne et kort af til at teste?
Avatar billede renebl Nybegynder
10. marts 2009 - 19:56 #11
Nå, jamen hvis det er tilfældet er jeg verdens uheldigste mand. Så er grafikkortet røget samme dag som jeg modtager det nye bundkort...

Livet er hårdt.

Takker for hjælpen
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 20:26 #12
Det var ikke en kostatering...blot et gæt :)

Muligheden for at dit bundkort aldrig har fejlet noget men det hele tiden har været dit grafikkort forelægger jo også :)
Avatar billede renebl Nybegynder
10. marts 2009 - 22:51 #13
Nej det gør den ikke, for som sagt chekede jeg dette inden jeg købte bundkortet. Var ovre ved en kammerat og afprøve det hvor det virkede fint ;)

Så grafikkortet virkede.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2009 - 07:38 #14
prøv det simple.

ud med alle strømstik - fjern det lille batteri på bundkortet et "stykke" tid.

gå i bios bag efter og sæt den til default indstillinger.

et gæt
Avatar billede hearnz Nybegynder
11. marts 2009 - 20:22 #15
Hvordan går det så med computeren?

Der må da være en du kan låne et grafikkort af til at teste med?