Avatar billede persille Nybegynder
04. juli 2001 - 21:48 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

netværkskort tiol bærbar

Efter at have været ADSL-tester for mobilix siden 15 dec sidste år, og hvor det aldrig kom til at virke, vil jeg nu gerne have Stofanet. Her skal jeg imidlertid selv anskaffe mig et netkort fordi det er en bærbar jeg har. Det behøveddes ikke til ADSl. Her fik jeg en Speed Touch modem til USB-port.
Er der en måde at undgå at skulle ud og indvestere en plovmand på et netkort til min Ibm-bærbare for at få Stofanet??
Standard AT-bus (isa/pci) til netværkskortet.
kirstine.damgaard@wanadoo.dk
Avatar billede bbs Nybegynder
04. juli 2001 - 21:53 #1
Stofa har et specielt Netkort, som du skal ha\' i din maskine, tror jeg :)
Ellers kan du lige kigge lidt på:
www.EDBPriser.dk
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. juli 2001 - 22:01 #2
Hvilken IBM maskine er det?

Er der ikke indbygget netkort?

Hvis Stofa kræver et bestemt netkort, må du jo ud og invistere, men jeg kan ikke forestille mig at deres netkort skulle være noget særligt.
Avatar billede bbs Nybegynder
04. juli 2001 - 22:36 #3
James_t_dk->
Jeg har en fra Stofa på min contact-list, og han siger altså at man skal ha\' deres netkort...
Men det koster heller ikke mere end en plovmand for det netkort, + installation af internet!
Avatar billede persille Nybegynder
04. juli 2001 - 23:54 #4
Det er en IBM Think Pad 1400. Netkortet kostede kr. 500 alene sidst jeg undersøgte. Deres eget netkort bruges til når det er stationær.
Avatar billede persille Nybegynder
05. juli 2001 - 00:01 #5
Hos EDB-priser står der: Netkort - USB , som om det er det samme. Jeg har USB-port indgang. Kn det på en eller anden måde bruges i stedet for netkort????
Der er ikke indbygget netkort - men indbygget USB-port.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. juli 2001 - 10:00 #6
BBs han kan jo ikke indbygge et standart netkort i en bærbar, så stofa må jo komme med en anden løsning. Jeg har lidt svært ved at tro at et net kan være så specielt at der kun kan bruges et specielt netkort til det.

En meget dyr løsning kunne være at købe en docking station, og montere netkortet der i. Men der er jo da dyrt.
Avatar billede persille Nybegynder
05. juli 2001 - 18:33 #7
Stofa har ikke andre løsninger, end at jeg selv må anskaffe mig et netkort. Til stationære leverer Stofa netkortet. Men er der ingen der ved om jeg på én eller anen måde kan bruge min USB-port i stedet. Det gjorde jeg, via  et ADSL-modem, da jeg var tester for mobilix.
Avatar billede persille Nybegynder
07. juli 2001 - 01:36 #8
Kan jeg bruge følgende netkort:
Netkort,
2 stk., type D-Link DFE-530TX, m. WOL, stadig gar., nypr. kr. 600,- nu kr 250,-
Avatar billede gitrian Nybegynder
09. juli 2001 - 12:23 #9
Du kan godt bruge et USB-netkort hos stofa.

F.eks. Longshine LCS-8138TX

De koster lige under kr. 400,-, så det er ikke så meget mindre end de kr. 500,- til et PCMCIA-kort
Avatar billede persille Nybegynder
10. juli 2001 - 00:04 #10
Tak for hjælpen folks. Jeg havde håbet, at jeg kunne spare den plovmand, men det kan jeg åbenbart ikke. Jeg har dog stadig ikke fået noget svar på, hvorfor der er denne forskel på stationær pc, som får gratis netkort af Stofa og os med bærbare, som selv skal investere et til kr. 500,-. Det vil jeg gerne stadig forstå.