Avatar billede og54 Nybegynder
10. marts 2009 - 10:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Nogle websider - men kun nogle - er langsomme

I den sidste måneds tid har nogle websider kørt langsomt (30-60 sekunder), men absolut kun nogle. De danske webaviser (pol, berl, JP) er de værste, hvorimod andre sider kører lynenede hurtigt (fx dr.dk).
Vi har en Cisco 1801 router, en "op til" 20 Mbit ADSL fra Webpartner. Der er 30 brugere på (omend næppe på en gang), men der er ikke belastning på LAN-siden. Pingtider er lave, båndbredden er omkring 13/0,75 Mbit - det bedste TDC kan levere, og det har kørt udmærket tidligere. Der er nok et tidsmæssigt system i problemet - når folk generelt ude omkring må formodes at være på, er problemet der (fx søndag aften). Tracert viser normale forhold. Webpartner kan ikke finde nogen fejl. Problemet er ikke maskinafhængigt.

Nogen forslag?
Avatar billede j4k0b Nybegynder
10. marts 2009 - 10:38 #1
Er det alle computere på netværket der tager langt tid om at indlæse disse bestemte sider?
Avatar billede og54 Nybegynder
10. marts 2009 - 13:03 #2
Ja, problemet er ikke maskinafhængigt.
Tak.
Avatar billede og54 Nybegynder
16. marts 2009 - 13:58 #3
Spm lukkes.