Avatar billede DavidDOTdk Nybegynder
09. marts 2009 - 22:21 Der er 13 kommentarer

PS3/25Mbit net HJÆLP

Hej derude. jeg har en PS3er sat over min Belkin F5D7230-4 router og oplever eeekstremt langsomt net på ps3ern.
Nogle spil hakker helt vildt (undre mig over dette da det jo er en 25mbits forbindelse) ehm hva kan jeg gøre for at få optimal trækkraft til PS3ern?

Får net fra Stofa, og har vist en dynamisk ip.
Windows Vista 32bit SP1.
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 22:35 #1
Du har ikke en pc stående og downloade på samme linje vel? :)
Avatar billede DavidDOTdk Nybegynder
10. marts 2009 - 00:29 #2
slet ikke... det er underligt.
for at give et eksempel satte jeg PS3ern til at downloade Multiplayer delen på MetalGearSolid4... og efter 1 time er den på 20% !?!?!? hvilket er mig en gåde... uanset om jeg vælger http eller p2p går det maks med 50kb/s ned..
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 09:20 #3
Lyder som om du skal have forwardet nogle porte i din router.

Vælg din router på denne side. Så kommer der en vejledning i hvordan du gør:

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
Avatar billede DavidDOTdk Nybegynder
10. marts 2009 - 13:01 #4
ja det var det jeg frygtede :( har læst lidt om det men stofanet har jo tildelt mig en Dynamisk ip adresse.. jeg er skide bange for at gøre noget forkert.. det jo sån lidt advanceret det møg der.
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 15:59 #5
Du kan ikke rigtigt gøre noget galt. Bare følg vejledningen på den side jeg linkede. Hvis du endeligt skulle få gjort noget HELT GALT (ved ikke hvad det skulle være, men..) Kan du altid resette din router på reset knappen. Det betyder at den gendanner fabriksindstillingerne.
Avatar billede DavidDOTdk Nybegynder
10. marts 2009 - 16:05 #6
Ok super, må straks igang!
Lyder som om du selv prøvet det i praksis.
-Selvom jeg pt har en dynamisk ip, kan jeg godt lave den til statisk? -eller skal jeg bestille en fast ip fra stofa istedet?
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 16:31 #7
Nej jeg har ikke prøvet det med ps3 før men princippet er jo det samme. Det meste foregår jo i routerens opsætning.

held og lykke med det og vend tilbage hvis du har spørgsmål, så må vi se på det ;)
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 16:32 #8
hva angår statisk/dynamisk ip kender jeg ikke til Stofa's betingelser, og de har det med at have nogle lidt sjove regler, så kan ikke love dig det ..men prøv
Avatar billede DavidDOTdk Nybegynder
10. marts 2009 - 16:37 #9
Fedt! tak, er glad for du har lyst til at hjælpe mig!

første spørgsmål =)

Bestiller en statisk ip (dejlig nemt, og dog)
Stofanet beder mig om at vælge en ip... random..
Og så skal jeg taste en MAC addresse til den ip,
Skal jeg vælge min Routers mac? eller Stofanettets modems mac?
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 17:30 #10
Jeg forstår ikke spørgsmålet helt..

er det stofa der beder om en mac for at give dig fast IP?
Avatar billede DavidDOTdk Nybegynder
10. marts 2009 - 22:13 #11
Jeps. så jeg var inde på deres side og kigge om man ku bestille en fast ip, det ku man... til en specifik Macadresse.

Nu har jeg da fået sat de porte op! (og det virker!!) problemet er bare at PS3ern skifter ipadresse hver gang jeg tænder og slukker... =( se hvordan fixer jeg nu den ?
Avatar billede hearnz Nybegynder
11. marts 2009 - 17:57 #12
Ok, men fedt det virker da :)

jeg fandt lige den her artikel om hvordan du gør det hele. Har ikke selv ps3 så har ikke prøvet at rode med det selv..men det her skulle være en komplet guide:

http://www.pregamelobby.com/forum/sony-reviews-tips/5618-how-get-type-2-open-nat-your-ps3.html#post63831
Avatar billede DavidDOTdk Nybegynder
11. marts 2009 - 21:21 #13
ARgh men du er jo KONGEN!!! Takker champ.. nu ka jeg endelig spille Online uden alt det lag... det er super fede tider!